شهدا بهترین الگوی ایثار هستند/ وظیفه ما ادامه راه شهداست
کد خبر: 3680334
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
شهردار رشت:

شهدا بهترین الگوی ایثار هستند/ وظیفه ما ادامه راه شهداست

گروه اجتماعی: نصرتی شهدا را بهترین الگوی ایثار عنوان کرد و گفت: شهدا از جان و مال خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم و وظیفه ما این است راه آنها را ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مسعود نصرتی، شهردار رشت امروز، 18 دی در دیدار با خانواده شهید گیلانی مدافع حرم، شهید «بابک نوری»، اظهار کرد: امشب ما به دیدار خانواده این شهید بزرگوار آمدیم تا برای ادامه کار و خدمت رسانی انرژی بگیریم.

وی شهدا را بهترین الگوی ایثار عنوان کرد و گفت: شهدا از جان و مال خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم و وظیفه ما این است راه آنها را ادامه دهیم.

شهردار رشت با بیان اینکه پیش از شهادت «بابک نوری» توفیق دیدار با این شهید بزرگوار را نداشته است، تصریح کرد: در طول این مدت از بزرگان زیادی شنیدم که شهید نوری همانند خانواده خود شخصیت و جایگاه والایی داشته است.

سید امیرحسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز، عنوان کرد: بابک نوری هریس خاص ترین شهید مدافع حرم و جوانترین بود و هر چند همه شهدا و شهدای مدافع حرم ویژگی های ممتازی دارند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از این شهید بزرگوار درس بگیریم و شفاعت او و سایر شهدا شامل حال ما شود.

محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در ادامه، با بیان اینکه شهید نوری ما را به یاد دوران دفاع مقدس انداخت، اظهار کرد: این شهید نشان داد که یک جوان در این دوران می تواند الگو و عبرتی برای ما و سایر جوانان باشد.

وی با بیان اینکه شهید نوری در اوج جوانی دغدغه مردم و سایر جوانان را داشت، اضافه کرد: این جوان به صورت مستمر در مسجد حضور داشت و جوانی متدین بود.

وی تاکید کرد: گاهی هنگامی که ما مسئولان می خواهیم کاری را انجام دهیم تنها حرف آن را می زنیم و ادای آن را در می آوریم که می خواهیم به مردم خدمت کنیم، اما شهید نوری به ما این درس را داد که تنها وعده دهنده نباشیم و عمل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: باید شهید نوری و شهدای مدافع حرم را الگویی برای خود قرار دهیم و برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای شهر رشت نیز طی سخنانی، از شهید بابک نوری به عنوان یک ستاره تعبیر کرد و گفت: جوانان ما ستاره های درخشان کشورمان هستند و خداوند بهترین ها را گلچین می کند. بی تردید شهید بابک نوری هم یکی از بهترین ها بود که برگزیده شد.

احمد رمضانپور، یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز، با اشاره به شهادت برادر خود، خاطرنشان کرد: شهدا ویژگی های ممتازی دارند و با اینکه می دانند به شهادت می رسند، اما این مسیر را بر می گزینند. وقتی وصایا و یادداشت های شهدا را می خوانم احساس می کنم که شهیدان قبل از شهادت از آن مطلع هستند.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی بابک نوری، یادآور شد: محمد نوری هریس، پدر شهید بابک نوری، فرزندان شایسته ای دارد، اما فرزند شهیدش با همه آنها تفاوت داشت.

محمد نوری هریس، پدر شهید بابک نوری نیز، اظهار کرد: همه ما باید پاسدار خون شهیدان باشیم و وظایف خودمان را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به دوران حضور خود در جبهه های دفاع مقدس، تصریح کرد: با ویژگی های شهدا آشنایی داشتم و می دانستم که بابک آماده شهادت است.

پدر شهید بابک نوری خاطرنشان کرد: پسرم شهیدم خاص ترین فرزندم بود و خداوند این افتخار را نصیب او کرد. برخی از دوستان می گویند که «بابک» راه نیمه تمام من را به پایان رساند.

محمد نوری با اشاره به حوادث و اغتشاشات روزهای اخیر در کشور، عنوان کرد: بابک نوری ها به شهادت رسیدند تا دست اجنبی به این کشور نرسد، اما در روزهای اخیر دشمن از این اتفاقات شاد شد و این نشان می دهد هنوز ضعف هایی وجود دارد و باید هوشیارانه تر عمل کنیم.

captcha