شعارهاي واحد ميان شيعه و سني پررنگ‌تر باشد
کد خبر: 3680351
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
عليدادي‌سليماني:

شعارهاي واحد ميان شيعه و سني پررنگ‌تر باشد

گروه سياست و اقتصاد: امام جمعه کرمان وحدت را ضروري‌ترين امر امروز کشور دانست و گفت: بايد شعارهاي واحد ميان شيعه و سني پررنگ‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عليدادي‌سليماني، امام جمعه کرمان دیروز دوشنبه، 18 دی در ديدار با سران طوايف، معتمدان و ريش‌سفيدان عشاير شيعه و سني استان کرمان بيان اينکه عشاير همواره در خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب بوده‌اند، گفت: اين وحدت، همدلي و همکاري را تحت زعامت مقام معظم رهبري همچنان ادامه دهيد.
وي وحدت را ضروري‌ترين امر امروز کشور دانست و گفت: بايد شعارهاي واحد ميان شيعه و سني پررنگ‌تر باشد، عشاير در طول تاريخ بسيار مهم بوده‌اند و تاريخ روشني دارند.
امام جمعه کرمان با بيان اينکه اسلام بر دو محور بنا شده است، بيان کرد: توحيد محور اول اسلام بوده و همين‌طور اسلام در اصول و اعتقاداتش خلاصه مي‌شود، اما توحيد چکيده اسلام بوده و همه مسلمانان با هر قوميت، رنگ، نژاد و ... حول محور توحيد جمع مي‌شوند که نمونه بارز آن را مي‌توانيم همه ساله در موسم حج ببينيم.
حجت‌الاسلام عليدادي‌سليماني توحيد را رمز موفقيت اسلام دانست و اظهارکرد: بايد شعارهاي واحد ميان شيعه و سني پررنگ‌تر باشد، عشاير در طول تاريخ بسيار مهم بوده‌اند و تاريخ روشني دارند.
وي با بيان اينکه يکي از نگاه‌هاي جدي حکومت‌ها در طول تاريخ به عشاير و ايلات بوده است، بيان کرد: حکومت‌هاي نوپا در طول تاريخ نسبت به عشاير حساسيت‌ها و توجه‌هاي ويژه‌اي داشته‌اند چراکه آن‌ها جوانان متحد، همراه، شجاع و آماده‌اي داشتند و مي‌توانستند براي آن‌ها يکي از چالش‌هاي مهم را ايجاد کنند.
حجت‌الاسلام عليدادي‌سليماني جمعيت عشايري ايران را در گذشته حدود 60 درصد عنوان و تصريح کرد: آن ظرفيت عظيم در طول زمان‌ها تغيير کرد تا اين که امروز ديگر اثري از يک ايل شاخص و خاص ديده نمي‌شود و حتي برخي از عشاير علاقه‌اي به ادامه آن ندارند.
امام جمعه کرمان ويژگي‌هاي زندگي عشاير را برشمرد و تصريح کرد: يکي از مهمترين آن‌ها، زندگي ساده همراه با توقعات پايين است که موجب کارآمدي بيشتر و فعاليت بالا‌تر مي‌شود.
وي افزود: تزريق روحيه شجاعت در بدنه زندگي يکي ديگر از اين ويژگي‌هاست که با اين روحيه به جنگ سختي‌هاي طبيعت مي‌روند، جوانان عشاير در جوهره‌ زندگي‌شان شجاعت بوده و با شجاعت وارد کوران مشکلات مي‌شوند.
حجت‌الاسلام عليدادي‌سليماني ادامه داد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس، جوانان عشايري داشتيم که در زمينه‌هاي مختلف شجاعانه وارد عمل مي‌شدند و فوق‌العاده مي‌درخشيدند.
وي از جوانمردي در زندگي عشايري گفت و تأکيد کرد: در ايلات و عشاير جوانمردي موج مي‌زند، آن‌ها به صورت جدي مشکلات يکديگر را رصد کرده و برطرف مي‌کنند.
امام جمعه کرمان با انتقاد از پرداختن نادرست به زندگي عشايري در برخي از نمايشگاه‌ها گفت: اين سبک، سبک زندگي عشايري نيست، تلاش کنيد و مولفه‌هاي زندگي عشايري را که موجب افتخارات زيادي است، به تصوير بکشيد.

captcha