پیشتازی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور
کد خبر: 3680410
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
حجت‌الاسلام حسن‌زاده در برنامه زنده رصد مطرح کرد:

پیشتازی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با حضور در برنامه رصد که روز دوشنبه، 18 دی‌ماه به‌صورت زنده پخش شد، از پیشتازی این مؤسسه در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همزمان با روزهای پایانی ثبت نام شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با حضور در برنامه رصد که روز دوشنبه، 18 دی‌ماه از ساعت 19 به‌صورت زنده پخش شد، از پیشتازی این مؤسسه در بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور خبر داد.
در این گفت‌وگو، حجت‌الاسلام حسن‌زاده در پاسخ به سؤال صفری، کارشناس مجری برنامه به اینکه تاکنون میزان ثبت نام مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) چقدر بوده است، گفت: از تاریخ 20 آذرماه که آغاز ثبت نام بوده تا الان یک هزار و 600 نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: نکته قابل توجهی که در کاشان و در ثبت نام رشته‌های مختلف می‌بینیم این است که هم در زمینه قرآن و هم در زمینه مفاهیم نهج‌البلاغه یعنی کتاب اخ القرآن و همچنین کتاب اخت القرآن یعنی صحیفه سجادیه ثبت نام‌ها صورت گرفته است.
وی درباره تعداد کل فراگیران مؤسسه با توجه به اینکه از این مجموعه، یک هزار و 600 نفر تاکنون ثبت نام داشته‌اند، عنوان کرد: زیرمجموعه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان قریب به 10 هزار نفر است و به حول و قوه الهی یکی از مؤسسات برتر در کشور محسوب می‌شود که در سه حوزه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کار می‌کند.
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اینکه 10 نفر از عزیزانی که در مؤسسه حافظ شدند، حافظ کل قرآن، کل نهج‌البلاغه و کل صحیفه سجادیه هستند، تصریح کرد: این مؤسسه بیش از 50 نفرحافظ کل نهج‌البلاغه، 120 نفر حافظ کل قرآن کریم و نزدیک به یک هزار و 200 نفر حافظ قسمت‌هایی از قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارد.
وی افزود: در زمینه صحیفه سجادیه نیز نزدیک به 15 نفر، حافظ کل شده‌اند که این هم در کشور ما بسیار بی‌نظیر بوده و سال قبل به‌عنوان مؤسسه برتر در زمینه صحیفه سجادیه در همایشی که در قم برگزار شد، از این مؤسسه تجلیل شد.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده درباره اینکه شهرستان کاشان در حال حاضر به عنوان شهر نهج‌البلاغه شناخته می‌شود، گفت: اولین مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در شهرستان کاشان دایر شده و اگر بخواهم به سابقه کاشان برگردم حدود هزار سال پیش در زمان تقریبا سیدرضی اولین حافظ کل نهج‌البلاغه «محمد بن حسین غریب کاشانی» بوده است و یا اولین شارح نهج‌البلاغه «سید ابوالرضای راوندی» یا اول نسخه خطی نهج‌البلاغه مربوط به «آیت‌الله کاشانی» بوده که نتیجه‌اش وجود 50 نفر حافظ کل نهج‌البلاغه است که اکنون در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان وجود دارند.
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در پایان عنوان کرد: از سازمان اوقاف، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و به‌ویژه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که این ماراتن قرآنی را دایر کردند که به واسطه آن روز به روز و سال به سال شور مسابقات بیشتر شود، تشکر می‌کنم.

زهرا‌سادات محمدی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۷:۳۹
0
0
این سوابق معنوی باعث افتخاراست .ان شاالله به تعداد حافظان و عاملان به این کتب مقدس روز به روز افزوده شود .ازتمامی دست اندرکاران موسسات قرآنی و معنوی تشکر می کنیم .از خبرنگارمحترم نیز بابت اطلاع رسانی جامع در این زمینه سپاسگزاریم
captcha