حمایت مسئولان از مؤسسات آسیب‌دیده کرمانشاه همه‌جانبه باشد
کد خبر: 3680444
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

حمایت مسئولان از مؤسسات آسیب‌دیده کرمانشاه همه‌جانبه باشد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: پس از گذشت تقریباً دو ماه از زلزله استان کرمانشاه، هنوز هم برخی از مؤسسات قرآنی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

بشرا صورتیان، مدیر مؤسسه بشرا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بشری شهرستان کرمانشاه از سال 90 با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این مرکز در شهرستان گیلانغرب، خیابان مسجد جامع، بلوار زن، روبروی شبکه بهداشت 2 در ساختمان دو طبقه واقع شده است که در زمینه‌های قرآنی رشته‌های تفسیر، مهد قرآن و غیره مشغول فعالیت بود.

صورتیان با اشاره به اینکه این مؤسسه در نخستین زلزله‌ای که شامگاه 21 آبان‌ماه در استان رخ داد، دچار حادثه شد، بیان کرد: در نخستین زلزله، ترک‌هایی بر ساختمان وارد شد که براین اساس، پس از پیگیری‌هایی که برای بازسازی این مؤسسه و از سرگیری فعالیت‌هایش صورت گرفت، متأسفانه به جایی نرسیده است.

مدیر مؤسسه بشرا با  توجه به اینکه در روزهای گذشته نیز زلزله‌های دیگری رخ داده است، افزود: این مؤسسه در روزهای گذشته نیز دچار تخریب شده است به نوعی که آسیب جدی بر روی دیوار و سست شدن بنای دیوار، در و پنجره و غیره وارد شده است که برای برپایی کلاس‌ها به منظور حضور قرآن‌آموزان خطرناک است.

صورتیان افزود: بنده برای بازسازی مؤسسه به فرمانداری مراجعه کردم ولی مسئولان این اداره مؤسسه بشرا را به عنوان یک نهاد خصوصی تلقی کردند و حمایت را فقط به نهادهای دولتی معطوف کردند و همچنین مقرر شد در تماس که اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با مؤسسه صورت گرفت، هیئتی برای بازرسی به مؤسسه اعزام شود که متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر مؤسسه بشرا تصریح کرد: بنده به عنوان مدیر مؤسسه در این راستا به اداره ارشاد اسلامی نیز مراجعه کرده که مقرر شد بازرسی از مکان مؤسسه انجام شود که متأسفانه تا‌کنون هیچ بازیدی صورت نگرفته است.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: به منظور برپایی کلاس‌های قرآنی و ادامه فعالیت مؤسسه، باید مؤسسه تعمیر و بازسازی شود و این نیازمند توجه مسئولان است.

captcha