لزوم حمایت از اجرای طرح نخبه‌پروری قرآنی در مؤسسات
کد خبر: 3680524
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

لزوم حمایت از اجرای طرح نخبه‌پروری قرآنی در مؤسسات

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر مکتب‌القرآن دهاقان با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری، طرح نخبه‌پروری و شناسایی افراد مستعد قرآنی در اولویت کار این مجموعه است، گفت: تقویت، حمایت و تلاش برای نخبه‌پروری قرآنی در زمینه حفظ قرآن، تجوید و قرائت باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سیدامیر حجازی، مدیر مکتب‌القرآن دهاقان با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری، طرح نخبه‌پروری و شناسایی افراد مستعد قرآنی در اولویت کار این مجموعه است، گفت: تقویت، حمایت و تلاش برای نخبه‌پروری قرآنی در زمینه حفظ قرآن، تجوید و قرائت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی نوجوانان و جوانان و معرفی آنان به جامعه اسلامی نقش بسزایی در رشد و تقویت افراد داشته و انگیزه خوبی ایجاد می‌کند.

نماینده قرآنی اداره اوقاف و امورخیریه دهاقان تربیت مربی به‌ویژه مربیان حفظ و قرائت را از دیگر اهداف مکتب‌القرآن دهاقان عنوان کرد و گفت: به علت کمبود بودجه در این زمینه و نبود اعتبار، مربی‌پروری به شکل درست انجام نشده است، این در صورتی است که شهرستان از پتانسیل و ظرفیت خوبی برخوردار است و مربیانی هم در حال فعالیت هستند گرچه دوره‌های لازم را ندیده‌اند.

حجازی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای اعتلای معنوی و فرهنگی عرصه‌های مختلف به‌ویژه بخش قرآن، باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: اصلی‌ترين موضوع در بحث قرآنی اين است كه بايد به سمتی برويم كه تمام فعاليت‌ها و كارهای قرآنی نتيجه و ثمره آن به تربيت قرآنی ختم شود.

captcha