استکبار برای تضعیف و حذف فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی تلاش می کند
کد خبر: 3680613
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان:

استکبار برای تضعیف و حذف فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی تلاش می کند

گروه اجتماعی: حجت الاسلام بصیری با اشاره به تلاش گسترده سران استکبار برای تضعیف و حذف فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی، خواستار توجه بیشتر مسئولان و متولیان کشور در مقابله با این دشمنی ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین بصیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اجرای طرح حذف حجاب توسط رضاخان پهلوی را امری مغایر با فرهنگ و اعتقادات مردم آن زمان خواند و اظهار کرد: اقدامی که از سوی رضاخان در دی ماه سال 1314 صورت گرفت، نه تنها در تضاد با آموزه های اسلامی و دینی است، بلکه در آن زمان هم با اعتراضات شدید و گسترده مردم، علما و روحانیون همراه بود.

وی ضمن انتقاد به برخی بی توجهی ها از سوی مسئولان اجرایی کشور در زمینه حمایت و تقویت فرهنگ حجاب در جامعه ایرانی – اسلامی، بر لزوم وحدت و اراده جدی در این خصوص تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه گویا مسئله حجاب در ذهن و باور برخی افراد با گذشت حدود چهل سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به درستی تبیین نشده است و این یک نکته کلیدی، مهم و قابل تامل است که نباید از آن به سادگی گذر کرد.

این کارشناس دینی با اشاره به تلاش گسترده سران استکبار برای تضعیف و حذف فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی، خواستار توجه بیشتر مسئولان و متولیان کشور در مقابله با این دشمنی ها شد و تصریح کرد: گرچه با تبعید و مرگ رضاخان، کشف حجاب به تاریخ پیوست، اما دشمنی آمریکا و استکبار برای حذف حجاب زنان ایرانی همچنان و با قدرت ادامه دارد.

حجت الاسلام بصیری گفت: امروز می بینیم برخی از این مستکبرین به شدت تلاش می کنند تا حجاب را مانع پیشرفت جوامع اسلامی و عامل عقب افتادگی مسلمانان معرفی کنند، در حالی که طرح چنین موضوعی از اصل و بنیان، اشتباه و غیر منطقی است.

وی بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه های غرب در زمینه ایجاد تفرقه و تخریب اعتقادات ملی و مذهبی تاکید کرد و متذکر شد: در شرایط فعلی باید به این اصل توجه شود که دشمن به شدت و با صرف پول های کلان، به دنبال تغییر ذائقه، ذهنیت و افکار جوامع با یک قالب نرم و نازک و جدید از جنس نفوذ فرهنگی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی و ریشه ای در زمینه حجاب و عفاف را یکی از موثرترین اقدامات درخصوص تقویت فرهنگ حجاب دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان بایستی با ایمان، اعتقاد، محبت و صمیمیت مجدانه در ادارات، سازمان ها و فضای جامعه به این دغدغه دینی کشور بپردازند و در جهت اعتلای آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران کوشا باشند.

captcha