ارتقای کیفی سطح جلسات قرآن
کد خبر: 3680651
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
به واسطه حضور اساتید در جلسه یکدیگر؛

ارتقای کیفی سطح جلسات قرآن

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، به مدت 11 سال است که دوشنبه‌ها در صحن عتیق مسجد جامع شهرری برگزار می‌شود. برخورداری ضمن بیان اینکه تمام کارها باید تمام و کمال انجام گیرد، گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری پس از ناامیدی از دستگاه‌های فرهنگی، فرمان آتش به اختیار دادند، این مجموعه همت خود را بیشتر کرده است و با قوت بیشتر و به نحو احسن این کرسی‌ها را برگزار می‌کند.

ارتقای کیفی سطح جلسات بواسطه حضور اساتید در جلسه یکیدیگر+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشورمان، دوشنبه، 18 دی ماه با حضور قاریان و حافظان قرآن در صحن عتیق آستان عبدالعظیم(ع)، مسجد جامع شهرری، پس از اذان مغرب و عشاء برگزار شد.

جلسه آموزش قرآن محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشورمان، به مدت 11 سال است که دوشنبه‌ها در صحن عتیق مسجد جامع شهرری، بلافاصله پس از نماز عشاء برگزار می‌شود.

در جلسه شب گذشته، ابتدا برخورداری دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس شاگردانش، به ترتیب آیاتی از ادامه درس جلسه و یا تلاوت های تقلیدی از اساتید مصری را ارائه دادند.

ارتقای کیفی سطح جلسات بواسطه حضور اساتید در جلسه یکیدیگر+صوت و عکس

در این جلسه که مسعود سیاف زاده قاری و حافظ ممتاز کشورمان حضور داشت، محمد برخورداری ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار آخر خود با جامعه قرآنی فرمودند تا می‌توانید جلسات قران را زیاد کنید، تصریح کرد: زیاد کردن جلسات بدون کیفیت فایده ای ندارد. یکی از اقداماتی که باعث رشد کیفی جلسات می‌شود، حضور اساتید در جلسات همدیگر است که باعث ارتقای کیفیت جلسات و ایجاد انگیزه در شاگردان جلسه شود.

این قاری و مبتهل ممتاز کشومان در ادامه با اشاره به بی سابقه بودن کرسی های تلاوت نفحات القرآن گفت: مجموعه نفحات القرآن، فعال و پویا و فی سبیل الله در مساجد کرسی های تلاوت برگزار می‌کنند. از زمانی که مقام معظم رهبری پس از ناامیدی از دستگاه های فرهنگی، فرمان آتش به اختیار دادند، این مجموعه همت خود را بیشتر کرده است و با قوت بیشتر و به نحو احسن این کرسی ها را برگزار می‌کند. این کرسی ها، سمبل کاری و گزارش دهی مثل برخی ادارات نیست. این کرسی ها مصداق سخن  معصوم(ع) است که فرموده «خدا رحمت کند کسی را که کار را تمام و کمال انجام می‌دهد».

ارتقای کیفی سطح جلسات بواسطه حضور اساتید در جلسه یکیدیگر+صوت و عکس

محمد برخورداری در ادامه به خاطره ای از دوران جلسه داری اش پرداخت و گفت: اینجا کربلای ایران است و ما سعی می‌کینم که در ابتدای جلسه به امام زمان(عج) یا سیدالشهدا(ع) یا سیدالکریم(ع) سلامی بدهیم  و توسلی کنیم. یک شب آمدم و خادم جلسه با یک حال معنوی زیاد جلو آمد و گفت: یک پیرمردی که هرهفته در جلسه شرکت می‌کند و پشت دیوار می‌نشیند آمد به مسجد جامع و پرسید امشب جلسه برخورداری هست؟ به برخورداری بگو که هفته قبل کربلا بودم. در کربلا خواب دیدم که برخورداری همراه با بچه های جلسه اش آمدند بین الحرمین جلسه قرآن برپا کردند.

این قاری ممتاز کشومان ضمن بیان این خاطره گفت: این اتفاق ها یک دلگرمی است و احساس می‌شود که مورد توجه قرار گرفته است. حسن ختام جلسه شب گذشته، تلاوت مسعود سیاف زاده بود که آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق اعضای جلسه قرار گرفت.

ارتقای کیفی سطح جلسات بواسطه حضور اساتید در جلسه یکیدیگر+صوت و عکس

لازم به ذکر است جلسات قرآن محمد برخورداری در هفته به شرح ذیل می‌باشد؛ یکشنبه‌شب‌ها مسجد امام حسن(ع) واقع در فلکه سوم دولت آباد، دوشنبه شب ها مسجد جامع آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، سه‌شنبه شب‌ها مسجد افضلیه واقع در خیابان فداییان اسلام نرسیده به آستان بی بی زبیده و پنجشنبه‌ها سه ساعت قبل از اذان مغرب در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) واقع در شهرری بعد از میدان بسیج یا سه راه ورامین است. 

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دسترسی به فایل های جلسات می‌توانید به کانال تلگرام جلسات قرآن محمد برخورداری به نشانی https://t.me/TaTelavat مراجعه کنند.

در ادامه تلاوت های این جلسه ارائه می‌شود.

محمد برخورداری 

کد
مسعود سیاف زاده
کد
مطالب مرتبط
captcha