پایان فاز اول مرمت آتشکده ساسانی نطنز
کد خبر: 3680656
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

پایان فاز اول مرمت آتشکده ساسانی نطنز

گروه فرهنگی: سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز گفت: فاز اول مرمت بنای تاریخی آتشکده ساسانی نطنز با اعتبار ی بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ حسین یزدانمهر سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز در این خصوص گفت: در سال گذشته پیگیری‌های لازم از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و سازمان مرکزی با حمایت‌های بی دریغ نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی ارزشمند انجام گرفت.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با حضور تیم‌های مطالعاتی در نطنز، مطالعات پیرامون مرمت و احیاء این اثر تاریخی آماده گردید و مرمت آغاز شد.
یزدانمهر تاکید کرد: در این مرحله از مرمت مواردی همچون آوار برداری و پاکسازی داخل و محدوده اطراف این بنا، طرح برداری از لنگه موجود و اجرای سه لنگه دیگر، حمل نخاله‌ها و آوار به بیرون از سایت، استحکام بخشی دیوارهای سنگی، تزریق ملات، اجرای گریو سنگی و مرمت و سنگ فرش نمودن سطح روی طاق‌ها انجام گرفت.
وی گفت: در صورت تخصیص اعتبار در سالهای آتی گنبد سنگی این بنا نیز اجرا خواهد شد.
وی کمک مسئولین استانی و ستادی را به جهت تخصیص اعتبار در راستای آزاد سازی زمین‌های اطراف این اثر تاریخی خواستار شد.
شایان ذکر است آتشکده ساسانی نطنز یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهرستان نطنز است که به شماره 187 در سال 1311 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

captcha