انسان‌ برای داشتن یک زندگی سالم نیازمند الگوی خاصی است
کد خبر: 3680661
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

انسان‌ برای داشتن یک زندگی سالم نیازمند الگوی خاصی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: انسان‌ها برای داشتن یک زندگی سالم و راحت، به سبک و الگوی خاصی از زندگی نیاز دارند که به نظر می‌آید در دین اسلام بیش از هر آیین دیگر به این مسئله توجه شده است.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انسان‌ها برای داشتن یک زندگی سالم و راحت، به سبک و الگوی خاصی از زندگی نیاز دارند که به نظر می‌آید در دین اسلام بیش از هر آیین دیگر به این مسئله توجه شده است.
وی از نقش پیاده سازی آیات الهی در زندگی گفت و افزود: آیات الهی به بهترین نحو سبک زندگی را برای ما معرفی کرده‌اند سبکی که اگر آن را در زندگی خود پیاده کنیم موفقیت در دنیا و آخرت برای ما تضمین شده است.
وی خاطرنشان کرد: بازگشت به قرآن، به معنای بازگشت به سبک زندگی بر گرفته از اصول، روش‌ها، اهداف و قوانین آن، تنها راه نجات جامعه از مشکلات و معضلاتی است که در آن دست و پا می‌زند.
حجت‌الاسلام حمیدی عمل به قرآن را در دست یافتن به قله سعادت تاثیرگذار دانست و ادامه داد: یکی از اهداف قرآن مجید با دستورات سازنده و مفید خود این است که به ما قانون زندگی را بیاموزد قانونی که با عمل کردن به آن می‌توانیم به قله سعادت و خوشبختی دست پیدا کنیم چرا که زندگی ما آدم‌ها نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر برای خودش قوانینی دارد که اگر آنها را اجرا نکنیم مجبور هستیم که روزی زانوی شکست را بر زمین بگذاریم و یک عمر  را در حسرت رسیدن به خوشبختی و موفقیت سپری کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با اشاره به نیاز انسان برای داشتن زندگی خوب و ایده آل یادآور شد: بدون تردید؛ انسان‌ها برای داشتن زندگی خوب و ایده آل و همچنین برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی به یک سبک زندگی نیاز دارند، که در این میان به یقیین قرآن بهترین شیوه و سبک زندگی را برای تمامی جوامع بشری معرفی کرده است.
وی افزود: قرآن کریم کتابى است که در تمام شئون زندگی انسان‌ها؛ از مبدأ و معاد و خلق و ایجاد، در باره فضایل اخلاقى و عمومى ‌انسان‌ها نظر دارد، قوانین اجتماعى و فردى حاکم بر نوع انسان را به وضوح بیان کرده و هیچ مطلب کوچک و بزرگی از نظرش مخفى نمانده است.

captcha