توزيع سبد تغذيه‌اي بين دانش‌آموزان محروم ريگاني توسط هلال احمر
کد خبر: 3680713
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵

توزيع سبد تغذيه‌اي بين دانش‌آموزان محروم ريگاني توسط هلال احمر

گروه اجتماعي: رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ريگان گفت: سبد تغذيه‌اي ويتامين به ارزش 320 ميليون ريال بين دانش‌آموزان مناطق محروم و عشايري شهرستان ريگان توزيع شد.

به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن(ايکنا) از کرمان، بهزاد عارف، رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ريگان دیروز سه‌شنبه، 19 دی گفت: در راستاي بهبود تغذيه کودکان با اقدامي خيرخواهانه توسط خيران جمعيت هلال‌احمر تعداد 975 عدد شربت تقويتي به ارزش 320 ميليون ريال که مجوز واحد تغذيه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را دارند، بين کودکان و دانش‌آموزان عشايري مناطق محروم اين شهرستان توزيع شد.
وي با ابراز تأسف از اينکه تغذيه کودکان به ويژه در مناطق محروم به دليل وضعيت اقتصادي ضعيف مناسب نيست، افزود: اين در حالي است که کودکان بين پنج تا 12 ساله نياز مبرمي به دريافت کلسيم، مواد مغذي و انواع ويتامين‌ها دارند، اما اين امر مي‌تواند بر بهبود وضعيت تحصيلي و ارتقا سلامت دانش‌آموزان مناطق محروم بسيار تأثيرگذار باشد.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ريگان توجه به سلامت کودکان و دانش‌آموزان را منجر به شکل‌گيري جامعه‌اي سالم در بزرگسالي دانست و بيان کرد: خيران اين جمعيت عموماً راغب به کمک کردن به مناطق بسيار محروم و صعب‌العبور هستند تا با انجام اين امر کودکان از تهديدهاي سلامت اين کودکان در آينده پيشگيري کنند.
عليرضا غلامشاهزاده، معاون سياسي اجتماعي فرماندار ريگان نيز ضمن تشکر از خيران هلال‌احمر به ويژه واحد داوطلبان که پيگير جذب اين کمک بودند، گفت: شهرستان ريگان طي خشکسالي‌هاي اخير دچار محروميت‌هاي اقتصادي شديدي براي خانواده‌ها شده است و مي‌طلبد که با جذب خيران و نشان دادن وضعيت خاص منطقه نسبت به کاهش اثرات فقر و بهبود سبد تغذيه‌اي به‌ويژه براي کودکان نيازمند اقدامات موثري را انجام داد.
منبع: جمعيت هلال احمر شهرستان ريگان

captcha