هزینه کرد 4میلیاردی خیرین در بخش بهداشت ودرمان قاینات
کد خبر: 3680736
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

هزینه کرد 4میلیاردی خیرین در بخش بهداشت ودرمان قاینات

گروه اجتماعی: عضو شورای خیرین سلامت شهرستان قاینات گفت: از بدو تشکیل شورای خیرین سلامت در شهرستان تاکنون بالغ بر4 میلیارد تومان خیرین سلامت در شهرستان هزینه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، شورای خیرین سلامت شهرستان قاینات که یکی از دغدغه‌های اصلی آنها مشکلات بهداشتی ودرمانی وآموزش بهداشت شهرستان قاینات است از سال 1392با تشکیل شورای خیرین سلامت وبا رایزنی‌هایی که با خیرین داشته اند توانسته اند تعداد زیادی از پروژه‌های بهداشتی ودرمانی شهرستان را با کمک خیرین سلامت تکمیل ومورد بهره برداری قرار دهند.

خالقی عضو شورای خیرین سلامت شهرستان قاین در جلسه‌ای که با حضور جمعی از اعضای شورای خیرین برگزار شد با بیان این که 17نفر از فعالان عرصه‌های خدمات رسانی وخیرین شهرستان ومسئولین با تشکیل این شورا قدم‌های موثری در وضعیت بهداشت ودرمان شهرستان برداشته‌اند ،گفت: این اعضا با شناسایی کمبودهای بخش بهداشت و درمان شهرستان واعلام نیازهای شهرستان به مردم وخیرین درصدد هستند تا با کمک خیرین گامی موثر در رفع کمبودهای شهرستان بردارند.

وی به رایزنی‌هایی با برخی از سرمایه‌گذاران شهرستانی واستانی وکشوری اشاره کرد وگفت: از سال 1392تا شهریور سال جاری بالغ بر 4 میلیارد تومان در زمینه‌های خرید تجهیزات بهداشتی، اهدای زمین، ساخت خانه‌های بهداشت، ساخت مراکزدرمانی، ساخت پایگاه اورژانس، ساخت مرکز آموزش بهورزی و ... در شهرستان قاینات هزینه شده است.

خالقی به طرح‌های دردست اجرای درمانی در شهرستان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر ساختمان MRI با اعتباری بالغ بر 300میلیون تومان در حال ساخت بوده که 150میلیون آن توسط خیرین اهدا شده است.
وی، به همراه سرا ونمازخانه بیمارستان شهداء قاین اشاره و اظه هزینه ساخت این مکان‌ها حدود 250میلیون است که تاکنون 150 میلیون ان توسط خیرین اهدا شده است.

وی با اشاره به ساخت 3 پایگاه اورژانس در شهرستان قاینات، تصریح کرد: از این تعداد یک پایگاه اورژانس روستایی کاملا خیری و دو اورژانس شهر قاین که هرکدام 180میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و نصف هزینه ساخت یک اورژانس نیز توسط خیرین اهدا شده است.
خالقی از اهدای 6 تخت احیای قلب کودکان وبزرگسالان با اعتباری بالغ بر 57میلیون تومان توسط خیرین وخانواده‌های شهدا خبر داد وگفت: همچنین یک دستگاه دیالیز به مبلغ 40 میلیون تومان توسط یک خیربه بیمارستان شهدای قاین اهدا شده است.

عضو شورای خیرین سلامت شهرستان قاینات بابیان این که در سهیم شدن کار خیر اعتبارات میلیاردی نیاز نیست ،گفت: کوچکترین کمک هزینه در امر خیر ثواب دارد واجر اخروی برای فرد نوشته می‌شود.

وی از اهدای 4میلیون و 800 هزار تومان توسط اعضای هیئت قمر بنی هاشم قاین برای خرید یک دستگاه دیالیز خبرداد وگفت: خیرین وعلاقه مندانی که می خواهند در این امر خداپسندانه شریک باشند می‌توانند کمک‌های خودرا به شماره کارت 6037991894309677 ویا شماره حساب 0109916279004 نزد بانک ملی به نام شورای خیرین سلامت شهرستان قاینات واریز کنند.

captcha