تقویت باورهای دینی موجب رشد و تعالی انسان می‌شود
کد خبر: 3680737
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

تقویت باورهای دینی موجب رشد و تعالی انسان می‌شود

گروه معارف: امام جمعه شهرستان هریس، اظهار کرد: آموزه‌ها و باورهای دینی و ترویج و تقویت آنها علاوه بر اینکه رشد و تعالی روحی و معنوی انسان را تضمین می‌نماید و او را به هدف والایی که برای آن خلق شده نزدیک می‌کند.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه شهرستان هریس در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آموزه‌ها و باورهای دینی و ترویج و تقویت آنها علاوه بر اینکه رشد و تعالی روحی و معنوی انسان را تضمین می‌نماید و او را به هدف والایی که برای آن خلق شده نزدیک می‌کند، نقش خارق العاده ای در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم و انصراف درونی انسان از اعمال مجرمانه و تبهکارانه دارد و حتی افراد را از دست زدن به اعمالی که دون شأن و منزلت انسانی آنهاست باز می دارد.  
وی افزود: قرآن کریم با برنامه اصلاحی، مانع از تصمیم قطعی مجرم به ارتکاب جرم و ورود او به زندگی مجرمانه می‌شود و همچنین با راهنمایی‌های معقولانه و زیرکانه، جرم را در مرحلة عملیاتی و اقدام، خنثی و متوقف می‌سازد.
وی با استناد به آیه 5 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: حقیقت، هیچ چیز نه  در زمین و نه در آسمان بر خدا پوشیده نمی‌ماند.
حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: در پیش گیری اصلاحی سعی بر این است که با تعلیم و تربیت صحیح افراد، رشد و تعالی فکری و فرهنگی جامعه، شناخت علل و زمینه‌های اجتماعی ارتکاب جرم و برطرف کردن آنها، از شکل گیری تمایلات مجرمانه در افراد جلوگیری شود.
امام جمعه هریس، نابهنجاری‌های خانودگی را در بروز جرم تاثیرگذاردانست و یادآور شد: نابهنجاری خانوادگی از جمله عوامل اساسی شکل گیری شخصیت و منش فردی و اجتماعی کودک خانواده است. از دیدگاه کودک، والدین مهمترین و ارزنده ترین الگوهای جهان هستند. کودک در محیطی که زاییده می‌شود و نشو و نما پیدا می‌کند به موازات فراگیری زبان و نمود ارتباط با محیط و اعضای خانواده و جامعه، آداب و رسوم و خلقیات خانواده خود را کسب کرده و آنها را جزئی از شخصیت و منش خود می سازد.  رفتار خشونت آمیز والدین در خانواده با کودک و با همدیگر، این عقیده نادرست را در ذهن کودک بارور می سازد که در اجتماع نیز خشونت و جدال حلال مشکلات است.

captcha