آئین سوگواری سالروز ارتحال حضرت موسی مبرقع(ع) در قم برگزار شد
کد خبر: 3680875
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

آئین سوگواری سالروز ارتحال حضرت موسی مبرقع(ع) در قم برگزار شد

گروه اجتماعی: آئین سوگواری سالروز ارتحال حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) در جوار مضجع شریف این امامزاده در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، در این آئین سوگواری که شامگاه سه شنبه از سوی آستان حضرت موسی مبرقع(ع) و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به مهاجرت برخی از امام زادگان به ایران عنوان کرد: بسیاری از آن ها از سوی اهل بیت(ع) ماموریت داشتند تا در جهت هدایت و روشنگری و تبیین فرهنگ تشیع مهاجرت کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مهاجرت این امام زادگان برکات و آثار زیادی داشت آنها مامنی برای مردم بودند و پس از شهادت و یا رحلت نیز قبور آن ها محلی برای آرامش و کسب فیوضات معنوی و زیارت و یا بیان حاجات مادی است.
وی اظهار داشت: حضور در حرم اهل بیت(ع) و امام زادگان زمینه آرامش قلب و نورانیت را فراهم می سازد و به جان انسان امید تازه ای می دمد.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: ذکر نام خدا به انسان آرامش می بخشد و موجب رشد و تعالی او می گردد و انسان را از بسیاری از آسیب ها مصون می دارد؛ اگر مومنی محیط زندگی خویش را به محیط ذکر و عبادت تبدیل کرد از بسیاری از فیوضات و برکات بهره مند خواهد شد.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: یاد خدا و ذکر او و عبادت در درگاه الهی زمینه ساز هدایت و سعادت و رستگاری است.
وی تاکید کرد: خداوند برای هدایت انسان، انبیای الهی و پیامبران و ائمه معصومین(ع) را فرستاد تا مبادا شیاطین در دل مومنان رخنه کرده و او را از مسیر حق دور سازند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یادآور شد:افرادی که در زندگی شخصی خدا را محور قرار دهند همواره مورد عنایت و توجه او هستند و خداوند به آن ها عزت دنیا و سعادت آخرت اعطاء می نماید.
وی گفت: برای رشد و تعالی انسان علاوه بر ایمان و یاد خدا،خصلت های نیکی همچون بخشندگی نیز وجود دارد آنانی که در راه خدا می بخشند به رشد و تعالی دست می یابند و از اجر و پاداش ویژه ای برخوردار می گردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در معامله با خدای متعال هیچ ضرر و زیانی وجود ندارد از این رو از فرصت های دنیوی برای نزدیک شدن به خداوند و پیمودن مسیر تعالی استفاده نمائیم.
وی خاطرنشان کرد: خداوند به وسیله آیات بیشماری انسان را هدایت می کند مومنان در سایه هدایت به قرب الهی دست می یابند در این باره پیروی از معصومین(ع) می تواند بستر مهمی در هدایت انسان فراهم سازد.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: امامان معصوم(ع) چراغ هدایت هستند و انسان با نور هدایت گری های آنان از بسیاری از رذایل و صنات نادرست کناره گیری خواهد کرد.
گفتنی است مداحی و نوحه سرایی حاج عباس حیدرزاده و حاج حسن شالبافان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
خاطرنشان می شود حضرت موسی مبرقع(ع) در 40 سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود؛ وی در دوران حیات مورد تکریم بزرگان دین و مردم شهر قم بود و مزار وی در محله چهل اختران قم مورد احترام مومنین است.

captcha