احداث 37 درصد مدارس کشور با همت خیران
کد خبر: 3680893
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

احداث 37 درصد مدارس کشور با همت خیران

گروه اجتماعی: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور حرکت مدرسه‌سازی را موجب ایجاد تحول در جامعه دانست و اعلام کرد: تاکنون 37 درصد از مدارس کشور باهمت خیران احداث و تجهیز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، بزرگ‌ترین پروژه خیرساز استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی در دبستان 17 کلاسه صادقین به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم با تأکید بر اینکه قدرت در ثروت و زور بازو نیست اظهار کرد: آنچه برای هر کشوری قدرت و صلابت به ارمغان می‌آورد پرداختن به علم دانش است.
وی افزود: هر کشوری که در این بخش سرمایه‌گذاری کند و دانش آموزان را به سمت رشد جایگاه علمی رهنمون سازد در آینده به موفقیت‌های بیشتری دست خواهد یافت.
حافظی تصریح کرد: حرکت بزرگ مدرسه‌سازی از 21 سال پیش باهدف کمک به آموزش‌وپرورش برای نیل به اهداف مقدس و ارتقا جایگاه علم و دانش آغاز شد و امروز تعداد 650 هزار نفر در سطح کشور و در خارج از کشور نیز تعداد هزار نفر به امر مدرسه‌سازی مبادرت می‌کنند.
وی اعلام کرد: در آغازین سال این حرکت بزرگ فرهنگی مبلغ 168 میلیارد تومان توسط مشارکت‌های مردمی اهدا شد که این رقم در سال 95 به مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
این خیر مدرسه‌ساز تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته اعتبارات دولت برای آموزش‌وپرورش مبلغ 200 میلیارد تومان بود و خیران با اهدای هزار و 200 میلیارد تومان نشان دادند که 6 برابر دولت به امر ارتقا فعالیت‌های آموزش‌وپرورش کمک کردند.
وی حرکت مدرسه‌سازی را موجب ایجاد تحول در جامعه دانست و ادامه داد: تاکنون 37 درصد از مدارس کشور باهمت خیران احداث و تجهیز شده است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور عنوان کرد: سرمایه‌گذاری خیران در این راه خداپسندانه بی‌شک برکات بسیاری را هم در زندگی فردی آن‌ها و هم در جامعه به ارمغان خواهد آورد که اثر آن پایدار و دائمی خواهد بود.
وی از ساخت مدرسه برای ایرانیان خارج از کشور نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 10 درصد از ملت ایران در خارج از کشور سکونت دارند ساخت مدارس ایرانی در دستور کار خیران مدرسه‌ساز قرار گرفت تا بستر لازم را برای آشنایی فرزندان ایرانی با فرهنگ و زبان و سبک زندگی کشورمان فراهم آورد.
حافظی در پایان تأکید کرد: بی‌شک توجه به امر مدرسه‌سازی و مشارکت‌های مردمی خواهد توانست بستر توسعه عمه جانبه و پایدار را در کشور به ارمغان آورد.

captcha