دوره آموزشیاری قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3680948
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
تقی پور خبر داد:

دوره آموزشیاری قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از برگزاری دوره آموزشیاری قرآن کریم باهدف ارتقای دانش قرآنی روحانیون مستقر به مدت 80 ساعت خبر داد.

محسن تقی پو، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی به مدت ۸۰ ساعت با محورهای
تقی پور بابیان اینکه 20 روحانی مستقر در این دوره شرکت کردند. افزود: روحانیون مستقر شرکت‌کننده در این دوره آموزشی از تمام شهرستان‌های ۹ گانه استان حضور داشتند که بیشتر روحانیون مستقر از شهرستان شهرکرد بودند
وی با اشاره به ظرفیت وجود روحانیون مستقر در مناطق محروم و روستایی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: افزایش دانش قرآنی روحانیون مستقر نقش مهمی در ارتقای سطح مهارت قرائت قرآن کریم و درک مفاهیم آن در این مناطق دارد و استفاده از توان و ظرفیت روحانیون مستقر در آن مناطق می‌تواند مفید و مؤثر باشد.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در ابتدای این طرح ارزیابی و سطح‌بندی روحانیون و احراز توانایی قرائت روخوانی و روان‌خوانی آن‌ها بررسی شد.
تقی پور تصریح کرد: در پایان برگزاری این طرح آزمون برگزار می‌شود که پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی، ضمن اخذ گواهینامه مربوطه، به‌عنوان مربیان دوره‌های عمومی قرائت قرآن کریم، در مناطق خود به تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم می‌پردازند.

captcha