بازدید نیم میلیون گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان
کد خبر: 3680989
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

بازدید نیم میلیون گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از بازدید نیم میلیون گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان در 9 ماه گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الله‌یاری امروز 20 دی‌ماه با اعلام این مطلب افزود: بررسی آمارهای موجود نشان می‌دهد از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تا پایان آذرماه 500 هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بازدید کرده‌اند.
وی با اشاره به تنوع جاذبه‌های تاریخی استان بیان کرد: در پهنه استان اصفهان و همچنین در محدوده 24 شهرستان اصفهان بیش از 200 مجموعه تاریخی و جاذبه گردشگری آماده پذیرائی از گردشگران خارجی است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین درباره میزان استقبال گردشگران خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی موجود در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان نظیر مسجد امام، کاخ عالیقاپو و مسجد شیخ لطف الله در رتبه اول بازدیدها، پس از آن مجموعه جهانی کاخ چهلستون و سپس مجموعه جهانی باغ فین در شهر تاریخی کاشان در رتبه بعدی این بازدیدها قرار دارند.
الله‌یاری در ادامه به پیشتازی گردشگران فرانسوی در بازدید از آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: در سال 1395 گردشگران آلمانی رتبه اول بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند، لکن با گذشت 9 ماه از سال 1396، آمارها نشان می‌دهد تا پایان آذر ماه سال جاری، گردشگران فرانسوی گوی سبقت را از گردشگران آلمانی ربوده‌اند و هم اینک فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و چین رتبه اول تا پنجم بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان را با خود اختصاص داده‌اند.
وی همچنین به تلاش در راستای ایجاد موج سوم در گردشگران با توجه به فصلی بودن ایام سفر در این استان اشاره کرد و گفت: همه ساله گردشگران خارجی در دو مقطع زمانی فروردین تا خردادماه و سپس پایان شهریور تا اواسط آذر ماه از جاذبه‌های استان اصفهان بازدید می‌کنند، با اینحال تلاش داریم تا با برنامه ریزی جهت زمستان و به ویژه ایام کریسمس به دنبال جذب گردشگر خارجی در این ایام باشیم.

captcha