بررسی میزان رضایت‌مندی مردم از جامعه پرستاری
کد خبر: 3680991
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

بررسی میزان رضایت‌مندی مردم از جامعه پرستاری

گروه اجتماعی: معاون درمان دانشگاه توضیحاتی در مورد میزان رضایت‌مندی مردم از جامعه پرستاری بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد‌رضا عبادیان، معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: مردم شاخص عملکردی را به دلیل تخصصی بودن موضوع کمتر متوجه هستند و در شاخص‌های برداشتی پرستاران را قضاوت می‌کنند که همانا ارتباط صحیح، راهنمایی درست و تسهیل فرایند پذیرش و ترخیص است.
وی افزود: عملکرد پرستاری به سمت تخصصی می‌رود هم‌اکنون پرستاری ویژه کار و تخصصی است و بسیاری از موارد مردم تفاوت این دو موضوع را نمی‌دانند و تنها درخواستی که دارند همانا نحوه برخورد، توضیح درباره بیماری و تسهیل مراقبت‌ها و کمتر معطل شدنشان است.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: شاخص‌های عملکردی نباید به دلایلی همچون کمبود نیرو و تاخیر در پرداخت کارانه قربانی شاخص‌های برداشتی شود. مدیران داخلی بیمارستان‌ها پرستاران هستند زیرا آنان در ارتباط مستقیم و مداوم با بیماران هستند و اگر نگرش پرستارن به سمت بهبود شاخص‌های بهداشتی پیش برود می‌تواند راهگشای بسیاری مسائل باشد.
وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر پرستاری و دانشکده پرستاری مامایی انجام شده است تا فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص حرفه پرستاری برای دانشجویان ترم دو انجام شود و ضمن انتقال تجریبات به دانشجویان به آنان گفته شود که ما در آینده چه پرستارانی نیاز داریم.
عبادیان عنوان کرد: در کلاس‌های برگزار شده با استقبال پرستارانی مواجه شدیم که انگار انرژی خفته آنان بیدار شده است به طوری‌که در یک کلاس 50 نفره 15 نفر از آنان برای حضور در روستاها و برنامه آموزشی در سطح شهر اعلام آمادگی کردند.
وی گفت: کلاس‌های جانشین‌پروری و اعلام آمادگی شرکت‌کنندگان در این دوره برای همکاری در حوزه آموزش همگانی در سطح جامعه را از دیگر اقدامات ماست، از یک سال گذشته حدود 200 نفر از پرستاران کل استان آموزش دیدند و بعد از موفقیت در آزمون اریبهشت‌ماه سال 97 به عنوان افرادی که می‌توانند مدیران پرستاری آینده دانشگاه باشند، معرفی می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه ابراز کرد: در اعتبار بخشی تیم مدیریت و راهبری وجود دارد و نگرش رهبر هر سیستم در این زمینه بسیار مهم است و با توجه به قوی بودن ارتباط فاطمه شیرانی به عنوان مدیر پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بدنه پرستاری و اقدامات فرهنگی در این حوزه توانسته تا حد زیادی این ظرفیت بالفعل را بالقوه کند و درصد عمده‌ای از موفقیت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در این زمینه به خاطر اجرایی شدن این تفکر او است چون خودش پای کار است و کار فرهنگی می‌کند، بالقوه شدن این ظرفیت را می‌بیند.
وی افزود: بعد از گذشت دو سال از انتخاب او به عنوان مدیر پرستاری دانشگاه در ایجاد اعتماد به نفس و قوی‌ترکردن روحیه جامعه پرستاری و در یک کلمه «توانمندسازی جامعه پرستاری در همه زمینه‌ها» موفق بوده است.
عبادیان اظهار کرد: تشویق پرستاران برای فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد، حضور در جلسات شورای شهر و آشنایی ارگان‌های مختلف با جامعه پرستاری ازجمله اقدامات انجام شده است به طوری‌که به اعتقاد رییس دانشگاه و معاون درمان دانشگاه امروزه جایگاه پرستاری نسبت به سال‌های گذشته ارتقای خوبی داشته است
وی یادآور شد: به تازگی فرمی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و به بیمارستان‌ها ارسال شده که هر سه ماه توسط بیمارستان به دفتر پرستاری دانشگاه ارسال می‌شود و به این ترتیب رضایت‌مندی مردم از پرستاری بررسی می‌شود.

 

captcha