برنامه‌های اصلاحی قرآن مانع از تصمیم قطعی مجرم به ارتکاب جرم می‌شود
کد خبر: 3680998
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

برنامه‌های اصلاحی قرآن مانع از تصمیم قطعی مجرم به ارتکاب جرم می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو با بیان اینکه آموزه‌ها و باورهای دینی و ترویج و تقویت آن‌ها موجب رشد و تعالی روحی و معنوی انسان می‌شود، گفت: برنامه‌های اصلاحی قرآن مانع از تصمیم قطعی مجرم به ارتکاب جرم می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین سیدسامعی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: آموزه‌ها و باورهای دینی و ترویج و تقویت آن‌ها علاوه بر اینکه رشد و تعالی روحی و معنوی انسان را تضمین می‌کند او را به هدف والایی که برای آن خلق شده نزدیک می‌کند.
وی افزود: امر بدان اشاره شده نقش بسیار زیادی در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم و انصراف انسان از اعمال مجرمانه دارد.
حجت‌الاسلام سیدسامعی با بیان اینکه قرآن کریم با برنامه اصلاحی مانع از تصمیم قطعی مجرم به ارتکاب جرم و ورود به زندگی مجرمانه می‌شود، اظهار کرد: در آیه 5 سوره آل‌عمران« إِنَّ اللَّهَ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ» می‌خوانیم در حقیقت هیچ چیز نه در زمین و نه در آسمان برخدا پوشیده نمی‌ماند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو تصریح کرد: در پیشگیری اصلاحی با تعلیم و تربیت صحیح افراد بر مبانی رشد و تعالی فکری و فرهنگی جامعه همچنین شناخت علل و زمینه‌های اجتماعی ارتکاب جرم و برطرف کردن آن‌ها از شکل‌گیری تمایلات مجرمانه در افراد جلوگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین آموزه قرآن برای پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی، آموزه‌های تربیتی و اصلاحی است.
حجت‌الاسلام سیدسامعی گفت: یکی از برنامه‌های جامع قرآن راه‌کار و آموزه‌هایی است که تأمین امنیت فرد و جامعه را فراروی انسان قرار داده است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو در پایان تأکید کرد: قرآن کتاب هدایت و انسان‌سازی است و بر بازسازی شخصیت به خطارفتگان تأکید دارد.

captcha