خطر «فراموشی» و «تحریف» باید از مناسبت های انقلاب اسلامی دور شود
کد خبر: 3681041
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

خطر «فراموشی» و «تحریف» باید از مناسبت های انقلاب اسلامی دور شود

گروه اجتماعی: حجت الاسلام اشجری با تاکید بر اینکه دو خطر «فراموشی» و «تحریف» باید از مناسبت های انقلاب اسلامی دور شود، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمنده شده که پوزه دشمن را به خاک مالیده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 20 دی در نشست هماهنگی با کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان گیلان، ضمن قدردانی از فعالیت های این کمیته، اظهار کرد: کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان به اذعان ستاد مرکزی، یکی از کمیته های فعال و شاخص ستاد دهه فجر است.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است، افزود: در آستانه سی ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم. همواره دو خطر مناسبت های انقلاب را تهدید می کند و لذا باید مراقب و هوشیار باشیم تا بتوانیم با استفاده از راهکارهای هنرمندانه این خطرات و آسیب ها را دور کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، «فراموشی» را اولین خطری دانست که مناسبت های انقلاب را تهدید می کند و گفت: بسیاری از مناسبت های انقلاب اسلامی در لا به لای تقویم نوشته شده، اما نسل جوان ما از آنها غافل بوده و نمی داند چه اتفاقاتی در این مناسبت ها رخ داده است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به ساخت یک کلیپ توسط ستاد مرکزی بزرگداشت شهدای 7 تیر در یکی از مراکز دانشگاهی، عنوان کرد: در این کلیپ بسیاری از دانشجویان از مناسبت هفتم تیر، مصادف با سالروز شهادت سیدالشهدای انقلاب اسلامی، آیت الله دکتر بهشتی و 72 کبوتر خونین بار در سال 60، بی خبر بودند و حتی محل و نحوه شهادت ایشان را نمی دانستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدای 7 تیر این انتقاد را بیان فرمودند که هنوز نتوانسته ایم آنگونه که شایسته است شهدای هفتم تیر به ویژه سیدالشهدای انقلاب اسلامی را در قالب هنر به نسل امروز بشناسانیم لذا هر کدام از مجموعه ها به اندازه توان باید دین خود را به ساحت انقلاب ادا کنند.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان، با تصریح بر اینکه اگر ما به گذشته خودمان نگاه نکنیم نمی توانیم قدردان وضع کنونی باشیم، تاکید کرد: متاسفانه برخی با سیاه نمایی و لجن پراکنی در فضای مجازی به دنبال ناامید کردن نسل جوان ما نسبت به انقلاب هستند که بنا به فرموده رهبر انقلاب، بزرگترین گناه همین ناامید کردن مردم است.

حجت الاسلام اشجری گرانی، رکود، تورم و اشتغال را از جمله مشکلات جدی کشور دانست و متذکر شد: قبول داریم که همه این مشکلات وجود دارد، اما سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی به دور از انصاف است لذا باید به تبیین وضعیت گذشته و موقعیت کنونی خودمان بپردازیم.

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و جهان و موفقیت های علمی به دست آمده، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمنده شده که پوزه دشمن را به خاک مالیده است. مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته هزاران نفر از مردم قم با ایشان فرمودند «در دهه 50 ایران اسلامی پوزه آمریکا را به خاک مالید و آمریکا را از ایران دور کرد و اکنون برای بار دوم پوزه آمریکا را به خاک مالیدیم و او را از منطقه دور کردیم».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مناسبت های انقلاب را دارای حساسیت ویژه در هر برهه از زمان دانست و یادآور شد: مادامی که دشمن پی در پی توطئه چینی می کند و در صدد خاموش کردن چراغ انقلاب به انحای مختلف است و می خواهد با استفاده از ابزارهای داخلی خود انقلاب را از پای درآورد، همه انتخابات ها، راهپیمایی ها و مناسبت های انقلاب برای ما مهم و دارای حساسیت ویژه خودش است.

وی «تحریف» را دومین تهدید مناسبت های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: برخی از واقعیت ها به مرور زمان قلب و دگرگون می شود لذا باید مراقب باشیم تا تاریخ انقلاب دچار تحریف نگردد و ملاک ما شاخص ها باشد و به شخصیت ها نگاه نکنیم.

حجت الاسلام اشجری صحیفه و وصیتنامه امام خمینی(ره) را منشور سیاسی کشور دانست و عنوان کرد: باید به معرفی شاخص های معمار کبیر انقلاب اسلامی برای مردم بپردازیم تا مردم خودشان مصداق ها را تشخیص دهند و ببینند چه کسانی هماهنگ با شاخص ها هستند. امروز این شاخص ها از زبان مقام معظم رهبری ترسیم می شود.

رئیس ستاد دهه فجر در گیلان با تاکید بر اینکه دو خطر «فراموشی» و «تحریف» باید از مناسبت های انقلاب اسلامی دور شود، گفت: ویژه برنامه ها و شعارهای دهه فجر هر ساله از سوی ستاد مرکزی اعلام و در همین راستا آیین نامه ها به کمیته ها ابلاغ می شود تا برنامه ریزی های لازم شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برنامه های جامع و گسترده ای همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین جلسه ستاد مرکزی در تهران با ریاست آیت الله جنتی و با حضور معاونین روسای قوا و تعدادی از وزرا و شخصیت های لشکری و کشوری برگزار شده است لذا از فروردین ماه سال آتی جلسات استانی ستاد با حضور کمیته ها شکل خواهد گرفت تا فعالیت های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب چشمگیر باشد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به تقارن 11 بهمن با فاطمیه اول، اضافه کرد: درخصوص چگونگی فضاسازی شهری و تزیینات براساس ابلاغیه ستاد مرکزی عمل خواهیم کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، راه اندازی کانال فضای مجازی کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان در سال گذشته را یک اقدام خوب دانست و افزود: مسئولان کمیته ها به انعکاس فعالیت های خود در این کانال پرداختند و اخبار به نحو مناسبی در پایگاه های خبری منعکس شد لذا با توجه به فیلتر بودن پیام رسان تلگرام، خواستار تداوم این حرکت از طریق پیام رسانان مجاز هستیم.

وی اولین و اساسی ترین ویژگی انقلاب را مردمی بودن دانست و عنوان کرد: باید زمینه مردمی بودن مناسبت های انقلاب را فراهم کنیم، البته مدیران و مسئولان دستگاه ها نباید از وظایف خود شانه خالی کنند. پیشنهاد می کنیم مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری به عنوان عضو ثابت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان فعالیت کند و رابط کمیته و استانداری باشد تا بتوانیم موانع را رفع کنیم.

حجت الاسلام اشجری ضمن قدردانی از حضور برجسته علما و روحانیون بین اقشار مردم، گفت: مردم حضور مسئولان در بین خودشان را کمتر می بینند لذا دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است تا مسئولان خودشان را به مردم عرضه کنند و در کنار آحاد مردم قرار بگیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به حضور مداوم نیروهای انقلاب در میدان مقابله با فتنه ها، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر در کشور، همین نیروهای انقلاب بودند که به کف خیابان آمدند و سینه خودشان را در برابر آماج تهدیدات آشوبگران و فتنه گران قرار دادند، اما متاسفانه برخی از آنان تعبیر به تندرو می کنند. این در حالی است که با وجود اهانت به مسئولان نظام در اغتشاشات، شاهد حضور مسئولان در کنار نیروهای انقلاب و پاسخگویی به مردم نبودیم.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه اقدام به موقع نیروهای انقلاب فتنه اخیر را در رشت خفه کرد، یادآور شد: مردم بسیجی و انقلابی در محل های تجمع حضور پیدا می کردند و با شعارهای خود، آشوبگران و فتنه گران را کنار می زدند. در واقع این بسیجیان و مردم انقلابی هستند که از انقلاب در مقابل فتنه ها پاسداری می کنند.

وی مساجد را یکی از کانون های محوری پیروزی انقلاب دانست و عنوان کرد: مردم از ظرفیت مساجد برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کنند و به عنوان میزبان از مسئولان برای حضور در برنامه ها دعوت کنند.

رئیس ستاد دهه فجر در گیلان با بیان اینکه «استکبارستیزی» دومین ویژگی انقلاب است، گفت: براساس قرآن، نباید به دشمن اعتماد کرد و به او لبخند زد و لذا آیه «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» ویژگی همه مسئولان و کارگزاران نظام قرار گیرد تا مشیء آنان مشیء نبوی باشد.

حجت الاسلام اشجری از مسئولان خواست گاهی با یک لبخند دل مردم را به دست آورند و اظهار کرد: مردم مسائل و مشکلات کشور را درک می کنند و با یک لبخند از مسئولان راضی می شوند. باید قدردان این مردم فهیم باشیم، زیرا امام این مردم را از مردم زمان پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و سیدالشهداء(ع) بهتر می دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، جای جای کشور را تجلی حماسه آفرینی ملت دانست و تاکید کرد: این روزها استان به استان شاهد صف های طولانی مردم در حمایت از انقلاب، نظام و ولایت هستیم و دوربین ها توانایی انعکاس این حضور حماسی را ندارند لذا باید به این مردم ببالیم و در صدد باز کردن گره از مشکلاتشان برآییم.

captcha