زیرساخت‌های مطلوبی در خراسان‌جنوبی ایجاد شده است
کد خبر: 3681116
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
فرماندار تهران:

زیرساخت‌های مطلوبی در خراسان‌جنوبی ایجاد شده است

گروه اجتماعی: فرماندار تهران گفت: خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های بسیاری دارد و زیرساخت‌های بسیاری در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، عیسی فرهادی، امروز (۲۱ دی‌ماه)، در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی با حضور استانداران ادوار خراسان، اظهار کرد: در استان خراسان‌جنوبی چند ارزش وجود دارد که در کشور کمتر دیده می‌شود.
وی افزود: وجدان کاری که در مردم متدین و پرکار این استان دیده می‌شود و تربیت نیروی انسانی از ارزش‌های خراسان‌جنوبی است.
فرماندار تهران بیان کرد: تربیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه یک کشور است که در خراسان‌جنوبی به واسطه سمن‌ها، صندوق‌ها و تعاونی‌هایی که تشکیل شده و شعبه‌های مختلفی که دارند، این نیروی انسانی وجود دارد.
فرهادی با بیان اینکه در ۴۷ سال گذشته کمترین میزان آب را داشته‌ایم و اگر بارندگی‌ها در تهران به همین روند باشد ۵۲ درصد مردم تهران فاقد آب شرب خواهند بود، تصریح کرد: وضعیت آبی در تهران بحرانی‌تر از بیرجند و خراسان‌جنوبی است.
وی افزود: مردمان بیرجند و خراسان‌جنوبی با قناعتی که دارند ماندگارتر بوده و باید کاری انجام دهیم که جمعیت در استان بماند.
فرماندار تهران ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی در استان ایجاد شده از جمله فرودگاه، دو بانده شدن جاده‌ها، احداث کارخانه سیمان باقران، فولاد قاین و گازرسانی که ظرف 11 ماه انجام شد.
فرهادی بیان کرد: کارهای بزرگی در استان انجام شده اما برای ماندگاری جمعیت کارهای بزرگتری از جمله ایجاد گلخانه‌‌ها، اشتغال و توجه به صنایع دستی باید مورد توجه باشد.
وی یادآورشد: با توجه به وجود چهار بازارچه مرزی متاسفانه استفاده بهینه از مزیت نداشته‌ایم که امیدواریم با وجود نیروهای دلسوز و پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی شاهد رشد استان باشیم.

captcha