تفکر توسعه‌ای زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی است
کد خبر: 3681118
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
استاندار سابق خراسان‌جنوبی:

تفکر توسعه‌ای زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار سابق خراسان‌جنوبی گفت: اگر تفکر توسعه‌ای وجود نداشته باشد قطعا امکان سرمایه‌گذاری نیز در استان فراهم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، امروز( ۲۱ دی‌ماه)، در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی با حضور استانداران ادوار خراسان، اظهار کرد: استان با بودجه‌ای که به صورت ادواری در کشور برای آن دیده می شود به توسعه نخواهد رسید و تفکر توسعه باید در بین مدیران استانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه موضوعات بسیار مهمی در سطح استان در حال انجام است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد، افزود: در دولت یازدهم وعده‌های بسیار خوبی برای استان از سوی ریاست جمهوری داده شد که خوشبختانه در حال پیگیری است.

استاندار سابق خراسان‌جنوبی بیان کرد: حدود یک ماه گذشته قطعه اول راه آهن کالشور به سمت بیرجند اجرایی شده و امیدواریم محور ترانزیت توسعه شرق کشور را ایجاد کند.

پرویزی با اشاره به اینکه با بودجه ای که به صورت ادواری در بودجه کشور برای استان دیده می‌شود به توسعه نخواهیم رسید، تصریح کرد: اگر می خواهید برای توسعه استان کاری کنید باید از اتاق ها و ادارت استانی خارج و به از سوی مرکز مسائل را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی در حوزه گردشگری ظرفیت‌های عظیمی دارد اما متاسفانه فضای مناسب گردشگری در استان وجود ندارد و تنها ریل، راه و فرودگاه باعث توسعه نمی‌شود و باید فراتر از این‌ها اندیشید.

استاندار سابق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر راه توسعه استان باز شود قطعا تداوم نیز خواهد داشت، عنوان کرد: مردم استان نیازمند کمک هستند لذا بخشی از مشکلات مردم باید با تعامل فی ما بین برطرف می شود و حتما نیاز به ورود دولت نخواهد بود.

پرویزی بیان کرد: اگر تفکر توسعه ای وجود نداشته باشد قطعا امکان سرمایه گذاری نیز در استان فراهم نخواهد شد و توسعه نیز با سخنرانی حل نخواهد شد و باید مدیران از اتاق‌ها بیرون بیایند.

وی با اشاره به اینکه همواره باید به دنبال حل مسائل برویم، یادآور شد: تمام کسانی که در استان مسئول هستند باید کمک کنند راه توسعه استان باز شود چراکه توسعه نیاز به یک توان جمعی دارد.

captcha