تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید
کد خبر: 3681132
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
صفر زاده تاکید کرد:

تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بر تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی روز گذشته نادر صفرزاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان گفت: کل منابع بانک های عامل استان 170 هزار میلیارد ریال است و برای حل مشکلات اشتغال استان باید امورات پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید تسریع شود.

جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان افزود: امسال برای ایجاد رونق در واحدهای تولیدی استان و رفع موانع تولید، 184 طرح و واحد تولیدی در شهرستان های مختلف، یک هزار و 994 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی ادامه داد: این واحدهای تولیدی شامل 119 واحد در بخش کشاورزی و 65 واحد در بخش صنعت بوده که جهت دریافت تسهیلات در سامانه بهین‌ یاب ثبت شده بودند.

وی با اشاره به اشتغال بخش صنایع کشاورزی این استان، اظهار کرد: در این مدت 566 نفر در 119 طرح بخش صنایع کشاورزی نیز صاحب شغل شدند.

وی افزود: آذربایجان غربی در بخش میزان پرداخت تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمان حاضر رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: همچنین در سال جاری 140 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای سه طرح گردشگری در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و محدودیت منابع بانک های عامل، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید، پرداخت نشدن تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن توسط اغلب بانک ها و نبود رغبت در بانک های عامل استان به پرداخت تسهیلات لازم برای تامین و تجهیز طرح های صنعتی از مشکلات مهم و اساسی پیش روی رونق تولید داخلی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ؛ تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیای آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی آثار ارزشمندی در پی داشته است اما مشارکت همگانی و تداوم این تلاش ها برای رسیدن به اقتصاد درون گرا و برون زای مورد انتظار رهبری ضروری است.

 

 

 

captcha