مناسبت‌های مذهبی زمینه ساز ترویج فرهنگ عاشورایی شوند
کد خبر: 3681148
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

مناسبت‌های مذهبی زمینه ساز ترویج فرهنگ عاشورایی شوند

گروه اجتماعی: معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مناسبت‌های مذهبی باید زمینه ساز ترویج فرهنگ عاشورایی و معارف اهل بیت (ع) باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، جت‌الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی وتبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در دومین همایش استانی ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی آذربایجان‌شرقی در تبریز گفت: این مناسبت‌ها فرصت مغتنم برای گسترش اسلام ناب محمدی و ترویج و نشر معارف اهل بیت ( ع) است و باید با برنامه ریزی مناسب و منسجم در دین باور کردن جامعه از آن بهره جست.
وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر باید بیش از گذشته به هیئات مذهبی و کانون های ترویج علوم اسلامی توجه و اهتمام جدی شود تا جامعه از آسیب‌ها مصون بماند.
وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیان‌های فکری، ارزشی و اعتقادی گفت: ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی می‌تواند ضمن ترسیم چشم اندازها، راهبردها و سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی های مناسبت‌های مذهبی را غنا بخشد و با توسعه و تعمیق بصیرت در جامعه افزایش مشارکت مردمی را در این آئین ها فراهم کند.
معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، کارآمد شدن هیئات مذهبی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، توجه جدی به نسل جوان و نوجوان جامعه به عنوان مخاطب اصلی این مناسبت‌ها را خواستار شد.

وی با تحلیل و ریشه یابی چگونگی اضافه شدن آسیب‌ها و پیرایه‌ها به نهضت حضرت اباعبدالله افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی بر علیه کشور آغاز شد و همه توان و قوای کشور برای بسیج و پشتیبانی جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس به کار گرفته شد و این موضوع همیشه برای دشمنان جای سوال بود که چه نیرویی پشتیبانی انسانی جبهه های ایران را تامین و تجهیز می کند.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد، گفت: بنابراین دشمنان همواره در صدد مطالعه در این زمینه بودند لذا مطالعات و تحقیقات کارشناسی آنها نشان داد هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی در ایران پشتوانه تامین نیروی انسانی دفاع مقدس است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: با توجه به تمرکز مسئولان کشور به جبهه‌ها و بعد از آن در دوران سازندگی به عمران و آبادانی بعد از جنگ متوجه شدیم که غفلت های زیادی در حوزه فرهنگ صورت گرفته و هیئت های مذهبی از نظر سبک و محتوا آسیب دیده‌اند.

captcha