طرح قرآنی «سبک اقوم» در حوزه علمیه کلید خورد
کد خبر: 3681160
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

طرح قرآنی «سبک اقوم» در حوزه علمیه کلید خورد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم افتتاحیه طرح قرآنی «سبک اقوم»، امروز 21 دی با حضور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین ملکی امروز در نشست طرح قرآنی سبک اقوم در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: امام علی(ع) بیان می فرمایند که وقتی که آیه 54 و 55 ذاریات نازل شد، همه مطمن بودند که عذاب الهی بر کافران نازل خواهد شد؛ پس از نزول آیه بعد مشخص شد که عذابی نازل نخواهد شد.
وی افزود: حال باید نگریست که چه ارتباطی بین این دو آیه وجود دارد؛ برداشت ما از فرمایش امام آن است که کسانی که به قرآن که ذکر است، عمل نکنند، مشمول عذاب خواهند شد؛ جامعه‎ای که به قرآن پشت کند، عذاب بر آنها نازل می شود و چه عذابی از این بدتر که بعضی از دختران جامعه با سگ مأنوس هستند؛ کار به جایی رسیده است که برخی از ما می پرسند که آیا واقعا شراب حرام است یا از خودتان بیان می‎کنید؟
معاون تهذیب حوزه بیان کرد: طلابی که با قرآن مأنوس‎تر هستند معنوی تر هستند و مجموعه های قرآنی نیز معنوی تر هستند؛ این مسئله حاصل یک تحقیق میدانی است که در حال تکمیل است.
حجت‎الاسلام ملکی اظهارکرد: خروجی های تفسیر ما باید مروجان قرآن و تفسیر قرآن برای مدارس و طلاب باشند و پس از انجام اولین کار و مأموریت خود که کار برای طلاب است به سمت جامعه بروند.
وی گفت: متاسفانه از سبک زندگی قرآنی غافل شده‎ایم؛ چرا باید کاری کنیم که برخی از حجاج ایرانی خانم در مدینه با حجاب خود باعث ایجاد مشکلاتی شوند و این مسئله اصلا برای ما زیبنده نیست؛ وقتی آیات حجاب را برای یکی از این خانم ها قرائت کردم آنها با گریه بیان می کردند که ما خبر نداشتیم که حجاب یک امر قرآنی است و سپس به حجاب ملتزم شدند.
وی افزود: معاونت تهذیب باید در مدارس علمیه، معارف قرآن را نهادینه کند؛ همچنین باید مروج سبک زندگی قرآنی باشیم البته منابع بسیاری در این زمینه وجود دارد.

captcha