برگزاری مسابقه قرآنی گلشن وحی در تبریز
کد خبر: 3681190
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

برگزاری مسابقه قرآنی گلشن وحی در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از برگزاری مسابقه قرآنی گلشن وحی در ایام الله دهه فجر در تبریز خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری مسابقه قرآنی گلشن وحی خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف ارتقای فرهنگ قرآنی و اسلامی و با اعتلای اخلاق و ایمان دینی برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد انس و الفت بیش از پیش با قرآن کریم و مفاهیم والای آن و همچنین تقوئیت توسعه فضای معنوی و قرآنی در بین شهروندان در کنار شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: جامعه هدف این مسابقه علاوه بر کارکنان شهرداری و خانواده های آنان، عموم مجموعه‌های فرهنگی سطح شهر است.

وی منابع برگزاری مسابقه را از قرآن کریم، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان دانسته  و اظهار داشت: تلاوت تحقیق، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، دعاخوانی، سخنرانی و دکلمه برای هردو بخش آقایان و بانوان و همچنین اذان و صحت نماز برای آقایان از بخش های مختلف این مسابقه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، خاطرنشان کرد: مسابقه قرآنی گلشن وحی در ایام الله دهه فجر در محل فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند تا ۲۵ دی ماه در محل فرهنگسراهای شهرداری تبریز ثبت نام خود را انجام دهند.

captcha