مسئولان به مردم امید بدهند/توجه ویژه مسئولان به فرمایشات رهبری
کد خبر: 3681266
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
حیات‌الغیب:

مسئولان به مردم امید بدهند/توجه ویژه مسئولان به فرمایشات رهبری

گروه سیاسی و اجتماعی: امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این‌که مسئولان باید به مردم امید بدهند چراکه صاحب اصلی انقلاب نیز همین مردم و جوانان هستند، اظهارکرد: مسئولان باید فرمایشات رهبری را به‌ویژه در حوزه اقتصاد سرلوحه خدمت‌گذاری به مردم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله حیات‌الغیب، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر، با سفارش مردم به تقوای الهی و این‌که تقوا اصل حرکت انسان به‌سوی خدا است، گفت: در عمل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... باید رعایت تقوا کنیم تا خیرات و برکات شامل حال ما شود.
وی به بیان روایتی از امام علی(ع) پرداخت و افزود: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید «کسی‌که در پیروی مکتب من یکی‌از صفات پسندیده را در وجود خود پایدار و محکم سازد او را با آن یک خصلت خوب می‌پذیرم و از این‌که فاقد سایر صفات خوب باشد چشم می‌پوشم ولی بی‌خردی و نادان بودن نسبت به مسائل و احکام دین و اخلاقیات دینی برای من قابل گذشت نیست و از آن چشم‌پوشی نخواهم کرد چه آن‌که بی‌دینی مایه ناامنی است و زندگی بدون امنیت تلخ و ناگوار است و انسان بی‌دین جز با مردگان مقایسه نمی‌شود».
حجت‌الاسلام حیات‌الغیب با اشاره به جمعه، ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب اسلامی، اظهارکرد: به دستور امام(ره) و برای به دست گرفتن امورات کشور توسط انقلابیون و مردم امام راحل دستور تشکیل شورای انقلاب اسلامی را داد. این اقدام امام راحل یکی‌از موارد تیزبینی و هوشیاری ایشان بود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد همچنین به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از کشور اشاره کرد و یادآور شد: شاه ظالم در ۲۶ دی ماه ۵۷ به بهانه معالجه بیماری از کشور فرار کرد؛ مردم در این روز بسیار شادی کردند و شور و شعف خاصی در میان همه اقشار مردم بود.
حجت‌الاسلام حیات‌الغیب در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مهم رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم قم بعد از اغتششات و آشوب‌های اخیر اشاره کرد و افزود: رهبری سخنانی همه‌جانبه را مطرح کردند، توصیه‌هایی به دوستان داخلی داشتند و دشمنان خارجی را محکوم کردند، رهبری ابعاد پنهان این آشوب‌ها را باز کردند و لایه‌های مختلف توطئه‌های دشمن را معرفی کردند. آمریکا، انگلیس و اسرائیل یک ضلع مثلث شوم آشوب‌ها و آل‌سعود ملعون و منافقین کوردل دو ضلع دیگر این مثلث شوم بودند. که با حضور شما مردم عزیز و همیشه در صحنه این آشوب‌ها جمع شد.
امام جمعه موقت جمعه خرم‌آباد افزود: در جریان این آشوب‌ها به مقدسات دینی و ملی مردم ایران توهین شد و دشنام دادند، روی حساس‌ترین ارزش‌های مردم دست گذاشتند.
حجت‌الاسلام حیات‌الغیب با اشاره به این‌که رهبری فرمودند که هدف اصلی دشمنان از این آشوب‌ها مقابله با اسلام و تغییر حکومت است و دشمنان این آرزو را به گور می‌برند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که تجربه به ما نشان داده که در همه جوانب، چه در جنگ چه در دوستی و چه روی میز مذاکره باید عدم اعتماد مطلق به آمریکا داشته باشیم؛
وی یادآور شد: آمریکا عهدشکن و دروغگو است، دشمنی که به حرف خود پایبند نیست مذاکره‌ای ندارد.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این قضیه سر آمریکا به سنگ خورد، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب همچنین بر لزوم تفکیک مطالبات صادقانه و به حق مردم از آشوب‌ها و اغتشاش‌ها تاکید کردند.
حیات‌الغیب با تاکید بر این‌که نیاز است که مسئولان توجه ویژه‌ای به معیشت مردم کنند و راه چاره بیاندیشند، افزود: مسئولان باید فرمایشات رهبری را به‌ویژه در حوزه اقتصاد سرلوحه خدمت‌گذاری به مردم قرار دهند چراکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات است.
خطیب موقت جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که مسئولان باید به مردم امید بدهند، تصریح کرد: مسئولان باید با حرکت و کار جهادی به جوانان امید دهند؛ صاحب اصلی انقلاب نیز همین مردم و جوانان هستند.
وی با تاکید بر این‌که پس‌از آشوب‌ها نیز شاهد شکست ذلت‌بار و انزوای بین‌المللی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بودیم، ادامه داد: آمریکا به‌دنبال اقدام علیه ایران بود اما همه با او مخالفت کردند؛ شکستی از این بدتر برای آمریکا وجود نداشت.

captcha