مردم در مقابل آشوبگران ایستادند/ مرحوم مظاهری خدمتگزاری صدیق بود
کد خبر: 3681291
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷

مردم در مقابل آشوبگران ایستادند/ مرحوم مظاهری خدمتگزاری صدیق بود

گروه اجتماعی: امام‌جمعه اصفهان با اشاره به حوادث اخیر در کشور و طرح برخی شعارها علیه ارزش‌ها و مقدسات دینی از سوی اغتشاشگران، گفت: مردم بصیرت دارند و در مقابله با آشوبگران و ساختارشکنان ایستادند، زیرا کسی برای گرانی، حاضر نخواهد شد اسلام و قرآن را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با بیان اینکه  حسادت، خودخواهی، حب به مال و ریاست و .... باعث تاریکی و تیرگی عقل خواهد شد و این باعث می‌شود آدمی به سوی غفلت از خدا و حقیقت سوق پیدا کند، اظهار کرد: غفلت به معنای فراموش کردن خدا و آخرت است و این زمانی صورت می‌گیرد که انسان تنها به مسائل دنیایی توجه کند؛ در قرآن کریم غفلت و غاقل شدن انسان از خدا، مورد مذمت قرار گرفته است.

وی  بیان کرد: براساس دیدگاه قرآن، اگر توجه به دنیا و  دنیاگرایی، اعتقاد به قیامت را در انسان سست کند و دنیا را در نزد آدمی بزرگ و با ارزش جلوه دهد، این موجب گمراهی او می‌شود. امام علی(ع) نیز فرموده‌اند غفلت عین ذلالت و گمراهی است، یعنی وقتی انسان دچار غفلت و چراغ عقلش خاموش شد، به گمراهی دچار خواهد شد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: مقام معظم رهبری این فتنه را، فتنه‌ای مثلت گونه دانستند که غربی‌ها، عربستان و اسرائیل در آن  دست داشتند، یعنی غربی‌ها نقشه کشیدند و پول آن را اسرائیل و عربستان تامین کردند.

وی با اشاره به اینکه نقشه و توطئه دیگر آشوبگران در حوادث اخیر کشته سازی بود و برهمین اساس دستور حمله به مراکز نظامی را دادند، تصریح کرد: جا دارد از نیرو‌های نظامی تشکر کنیم که بصیرت لازم را از خود نشان دادند، در حوادث اخیر بسیاری از نیروهای انتظامی و بسیجیان صبوری کردند و حتی بسیاری از آن‌ها زخمی شدند، اما اجازه ندادند دشمنان و آشوبگران به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به طرح برخی شعارهای ساختارشکنانه نظیر «نه اسلام نه قرآن، جانم فدای ایران»، در حوادث اخیر، گفت: کسی که هم اسلام و هم قرآن را بخواهد، جان خودش را برای ایران فدا می‌کند. مردم بصیرت دارند و در مقابله با آشوبگرانی که این نوع شعارها را سر دادند، ایستادند، زیرا کسی برای گرانی، حاضر نخواهد شد اسلام و قرآن را کنار بگذارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌ها و مراکز نظامی در همه جای دنیا جز خط قرمزها هستند و برهمین اساس کسی که به پایگاه‌های نظامی حمله کند و به روی نیروهای نظامی و مرم اسلحه بکشد و مردم را بترساند، اگر دستگیر شود، اعدام خواهد شد، زیرا براساس قانون شرع چنین کسی مفسد فی‌الارض است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در رسانه‌های بیگانه به دروغ اعلام کردند که حقوق نمایندگان مجلس به ۷۵ میلیون تومان رسیده و یا به حوزه‌های علمیه فلان مقدار بودجه تعلق می‌گیرد، در صورتی‌که همه این حرف‌ها دروغ می‌باشد.

وی تصریح کرد: عربستان تابع محض دستورات آمریکا است، اما باید سوال کرد که این کشور در 40 سال گذشته تا چه اندازه رشد و توسعه پیدا کرده است؟ در بازارهایش چه چیزی از تولیدات خودش دارد؟ کدام کارخانه را در کشور خود ساخته‌ است؟ سعوی‌ها تمامی داشته‌ها و نیازهای خودشان را از آمریکایی‌ها می‌خرند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به درگذشت حجت الاسلام مظاهری، گفت: ایشان به لحاظ علم و عمل، عمر بابرکتی داشتند و خدامت‌گزاری صدیق بودند، زیرا خدمات بسیار بزرگی به مردم اصفهان کردند.

وی با بیان اینکه مرحوم مظاهری بیش از 60 سال با قرائت دعای ابوحمزه، مردم را با عرفان و معرفت الهی آشنا کرد، افزود: درگذشت ایشان را به مقام معظم رهبری، مردم اصفهان و خانواده ایشان تسلیت می‌گوییم.

captcha