انقلاب اسلامی به ایران و مردمش عزت داد
کد خبر: 3681296
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
علیدادی‌سلیمانی:

انقلاب اسلامی به ایران و مردمش عزت داد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرمان گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و به ایران و مردمش عزت داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام علی(ع) گفت: تاریخ مطالب بسیار تلخی را نشان می‌دهد که یکی از آن‌‌ها روی کار آمدن حکومت ننگین پهلوی‌ها توسط خارجی‌هاست، اما آن‌ها نیز مانند دو شاه سلسله قاجار در اوج قدرت کشور را ترک کردند و نتوانستند برگردند.
وی افزود: رضاخان را با تلخی روی کار آوردند، اما بعد از مدتی از خطی که آن‌ها می‌خواستند خارج شد و خواستند شاه را عوض کنند.
حجت‌الاسلام علیدادی ادامه داد: با ادبیات امروزشان سه گزینه روی میز داشتند که بازگشت قاجار‌ها به ایران، اعلام حکومت جمهوری در این کشور و انتخاب پسر رضا‌خان از آن جمله بودند.
وی انتخاب محمدرضا پهلوی را به عنوان شاه ایران را نتیجه نفوذ خانواده پهلوی در انگلیس دانست و گفت: لابی‌های قدرتمند خانواده پهلوی موجب شد که آن‌ها بپذیرند که با شرایطی پسر رضا‌خان جای پدرش در قدرت ایران باقی بماند که یکی از این شرایط، خروج رضا‌خان از کشور ایران بود.
امام جمعه کرمان ادامه داد: این اوج ذلت است که شاه یک مملکت حتی قدرت این را نداشت و نتوانست که پدر خود را وارد کشور کند و در گوشه‌ای از کشور خودش زندگی کند، اما اتفاق مبارک افتاد و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و به ایران و مردمش عزت داد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌ به شلوغی‌های چند شهر ایران در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: این فتنه از جنس فتنه سال 88 بود و همان شعارها در آن تکرار شد، بلکه در گاهی مواقع از آن نیز جلوتر رفتند.
امام جمعه کرمان افزود: در فنته سال 88 به همه مقدسات انقلاب اسلامی و مردم توهین‌ها شد، اما هیچ وقت پرچم کشور را به آتش نکشیدند، چرا که می‌گفتند از ایران دفاع می‌کنیم، اما در فتنه اخیر حتی نخواستند از ایران دفاع کنند و علنا پرچم ایران را در آتش سوختند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی این فتنه را نتیجه مثلث شوم استکبار جهانی، کشورهای پولدار منطقه و منافقان آشوبگر داخلی دانستند، اظهارکرد: این اتفاق یک شبه به وجود نیامد و این سه محور ماه‌ها بر روی این سناریو کار کرده و آن را از شهر‌های کوچک برنامه‌ریزی کرده بودند، چرا که اعتقاد داشتند اگر در سال 88 شکست خوردیم به این دلیل بود که از پایتخت آغاز کردیم و فتنه را در تهران متمرکز کردیم.
حجت‌الاسلام علیدادی گفت: حضور فعال آن‌ها در فضای مجازی و دروغ‌، تهمت و شایعه‌پراکنی به مقدس‌تریم مقدسات مردم، خواستند باور‌های آن‌ها را سست کنند و کلید آشوب را زدند.
وی تأکید کرد: راه‌های نفوذ دشمن را ببندید و شکاف‌ها را پر کنید، اجازه ندهید زخمی ایجاد شود و اگر زخمی به وجود آمد، آن را به سرعت درمان کنید، از قشر آسیب‌پذیر جامعه حمایت داشته باشید و بدانید که دشمن از روزنه‌ها و شکاف‌ها وارد می‌شود.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان

captcha