پیگیری مطالبات مردم از سوء استفاده دشمن جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3681308
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد:

پیگیری مطالبات مردم از سوء استفاده دشمن جلوگیری می‌کند

گروه معارف: امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: مردم مطالباتی در زمینه مسائل و موضوعات اقتصادی دارند که باید برای آن چاره‌جویی کرد و نگذاشت دشمن از زخم‌ها در جامعه سوء استفاده کرده و مردم را از نظام اسلامی ناامید کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مختاری، امام جمعه موقت بیرجند روز گذشته 22 دی‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: سعادت گمشده دنیای امروز است که ‌مادیات نمی‌تواند آن را به انسان هدیه کند.

وی با اشاره به آیات۶۱ تا ۶۵ سوره یونس اظهار کرد: انسان زمانی به سعادت می‌رسد که از گذشته اندوهگین نباشد و نسبت به آینده نیز ترسی به دل راه ندهد که این مهم برای اولیاء الله رخ می‌دهد.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: کسی که به اقیانوس عمیق الهی متصل باشد حوادث دنیا حتی اگر به سنگینی اتفاقات عاشورا باشد موجب ترس و هراس او نمی‌شود.
مختاری ادامه داد: سعادتمند حقیقی امام حسین(ع) است که حتی قرن‌ها بعد از شهادتش میلیون‌ها نفر با پای پیاده به زیارتش می‌روند و اقتدا به راه و مسیر سید الشهدا(ع) می‌کنند.
وی افزود: اگر انسان‌های یک جامعه تقوای الهی را مراعات کنند، برکات از آسمان و زمین بر آنها نازل می‌شود که این وعده خداوند در قرآن کریم است.
مختاری با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی و کاهش نزولات آسمانی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این راستا نماز طلب باران در شهرستان بیرجند روز دوشنبه هفته جاری در محل مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.
وی در خصوص اتفاقات هفته‌های اخیر بیان کرد: برای اغتشاشات در ایران استکبار، دولت‌های مرتجع عرب و گروهک منافقین برنامه‌ریزی کرده بودند که بصیرت مردم آن را از بین برد.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: البته مردم مطالباتی در زمینه مسائل و موضوعات اقتصادی دارند که باید برای آن چاره‌جویی کرد و نگذاشت دشمن از زخم‌ها در جامعه سوء استفاده کرده و مردم را از نظام اسلامی ناامید کند.
مختاری افزود: البته مشکلات اقتصادی هم نباید موجب ناسپاسی نسبت به نعمت‌های بزرگی چون استقلال و عزت که انقلاب برای ما به وجود آورد شود.
وی با اشاره به ضرورت بازخوانی آرمان‌ها و مطالبات انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بهمن ماه و دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: مطالبات موجود را می‌توان به دو دسته مطالبات حق و مطالبات باطل تقسیم کرد.
مختاری بیان کرد: مطالبات حق نیز به دو دسته مطالبه در زمینه رفع مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری و مطالبه در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی چون تبعیض، رانت خواری و بی عدالتی تقسیم می‌شود.
وی یادآور شد: عده قلیلی با اسلام، برقراری نظام اسلامی، انقلابی بودن نظام اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند که هیچگاه به هدفشان نخواهند رسید.

captcha