اعتراف سفیر ترامپ به اظهارات بی‌اساس علیه مسلمانان
کد خبر: 3681372
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

اعتراف سفیر ترامپ به اظهارات بی‌اساس علیه مسلمانان

گروه بین‌الملل: پیتر هوکسترا، سفیر آمریکا در هلند که به تازگی از سوی ترامپ منصوب شده، سرانجام اقرار کرد که اظهاراتش در سال 2015 علیه مسلمانان بی‌اساس و اشتباه بوده است.

 سفیر جدید ترامپ بالاخره مجبور به عذرخواهی از مسلمانان شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه هافینگتن پست؛ هوکسترا در آن زمان اعلام کرده بود که در هلند مناطقی وجود دارد که ورود مسلمانان به آنها ممنوع است.

وی دیروز (22 دی) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به  روزنامه هلندی «دتلگراف»  گفت: هنگامیکه به عقب نگاه می‌کنم، از سخنان خود تعجب می‌کنم. حرف‌های غلطی بود. آنچه گفتم غلط بود.

هوکسترا در یک کنفرانس مقابله با تروریسم در سال 2015 ادعا کرده بود که مسلمانان در حال ایجاد هرج و مرج در هلند هستند؛ اتومبیل‌ها و سیاستمداران را می‌سوزانند و مناطقی به عنوان «مناطق مسلمان ممنوع» در کشور ایجاد شده است.

هوکسترا در یک کنفرانس خبری که  روز چهارشنبه برگزار شده بود، به سوالات در مورد اظهارات سال 2015 پاسخ مستقیم نداد اما دیروز در جواب اصرارها و سوالات مکرر روزنامه‌نگاران مجبور به اعتراف شد.

یکی از گزارشگران در این نشست مطبوعاتی پرسید: آیا در گذشته هیچ سیاستمداری در هلند سوزانده شده؟ شما به این حرف اعتقاد دارید؟

دیگری پرسید: آیا سخنان خود در مورد سوزاندن سیاستمداران را پس می‌گیرید یا می‌توانید سیاستمدارانی که در هلند سوزانده شده‌اند، نام ببرید؟

گزارشگر دیگری که از پاسخ ندادن هوکسترا منزجر شده بود، گفت: اینجا هلند است. شما موظفید که به سوالات پاسخ دهید.

فشار گزارشگران سبب شد که در نهایت هوکسترا اعتراف کرد و یکی از روزنامه‌نگاران با انتشار ویدئویی از این کنفرانس خبری سخت نوشت: تنها کسی که امروز سوزانده شد، خود هوکسترا بود/.

 

captcha