قدردانی رئیس اداره امور قرآنی کرمانشاه از فعالیت‌های ایکنا
کد خبر: 3681432
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

قدردانی رئیس اداره امور قرآنی کرمانشاه از فعالیت‌های ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه از فعالیت‌های ایکنا به منظور پوشش مناسب خبری برنامه‌های آموزشی در راستای آموزش و تربیت کادر متخصص اداره قرآنی استان کرمانشاه تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به نقش رسانه‌های دینی گفت: رسانه دینی تربیت محور و ابزار تفکر هستند.
وی اظهار کرد: دین از رسانه در مسیر نشر و گسترش استفاده کرده و بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که رسانه‌ها به تقویت دینداری کمک کرده‌اند.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه افزود: برقراری ارتباط پویا و زنده با پیامگیران و حفظ تنوع و تازگی در تولیدات فرهنگی، مذهبی، فکری، سیاسی و عرضه اندیشه‌های نوین همچنین حراست از محیط و ایجاد همبستگی بین اجزاء جامعه و انتقال میراث‌های فرهنگی و اسلامی از جمله رسالت‌های مهم رسانه دینی است.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: جایگاه رسانه دینی در دنیای مدرن امروز واسطه‌ای برای پیوند جامعه با فرهنگ و تمدن اسلامی است.
وی گفت: آثار ارتباطات جمعی امروز در تمامی زوایای زندگی ما پیوند خورده است و کاربرد دارد.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در ادامه رسانه‌های دینی را منبعی برای انتقال صحیح مفاهیم دینی دانست و افزود: در حقیقت رسانه‌ها در ایجاد ارتباط، حمایت، پشتیبانی و توسعه و رشد فرهنگ هویتی دینی تأثیرگذار هستند و توانایی ایجاد گفتمان غالب و رایج برای ایدئولوژی مذهبی و مقبولیت عمومی دینداری در بین عموم مردم را دارند.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: یکی از راه‌های دستیابی به تمدن اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای ترغیب و سوق دادن افکار عمومی جامعه به سمت شناخت و معرفت عمیق دینی است و امر بدان اشاره شده از جمله مأموریت‌های رسانه دینی است.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه درادامه با اشاره به نقش ایکنا و رسالت این خبرگزاری در حیطه دین، گفت: از جمله وظایف خبرگزاری ایکنا پیگیری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و دینی در کشور در مسیر تحقق و اعتلای بینش قرآنی است.
وی با قدردانی از نقش ایکنا در راستای اهداف یاد شده به برخی از فعالیت‌های این خبرگزاری در استان از جمله پوشش خبری دبیرخانه مؤسسات قرآن و عترت، پیگیری برنامه‌های آموزشی و تربیت کادر متخصص اداره قرآنی استان، همکاری در مسیر شناسایی اتحادیه مؤسسات قرآنی به اصحاب قرآنی استان و همکاری فعال در پوشش همایش‌ها و برنامه‌های 6 ماه اول سال 96 اشاره کرد.

captcha