تصمیماتی که ارتقاء مسابقات بین‌المللی قرآن را هدف قرار داده است
کد خبر: 3681433
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
حجت‌الاسلام حسینی:

تصمیماتی که ارتقاء مسابقات بین‌المللی قرآن را هدف قرار داده است

گروه مسابقات: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برخی تغییرات در دعوت از متسابقان برای مسابقات بین‌المللی قرآن در راستای ارتقاء‌ سطح کیفی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد آخرین جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: امسال تصمیماتی اتخاذ شده است تا شرکت‌کنندگان قوی‌تری در مسابقات حضور داشته باشند. همکاران ما در ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن وضعیت 10 سال گذشته شرکت کنندگانی که از کشورهای مختلف آمده‌اند، بررسی کرده‌اند.
وی افزود: بر همین اساس مشخص شد که چه کشورهایی در چه رشته‌هایی قوی‌تر هستند. در نتایج این بررسی برخی از کشورها هستند در هر دو رشته قرائت و حفظ قوی هستند. در مقابل برخی از کشورها هم هستند که نماینده آنها در رشته قرائت طی 10 سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است. همچنین برخی کشورها هستند که 10 سال متوالی در زمینه حفظ حرفی برای گفتن نداشته‌اند.
حسینی تصریح کرد: لذا برای اینکه مسابقات از لحاظ فنی تقویت شود، مانند روشی که در برخی مسابقات بین‌المللی دیگر اعمال می‌شود، امسال سیاستی را اتخاذ کرده‌ایم که براساس آن دیگر اصراری وجود نخواهد داشت که همه کشورها هم در رشته قرائت و هم در رشته حفظ کل قرآن کریم نماینده داشته باشند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه تعدادی از کشورها در هر دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم قوی هستند و مانند سابق از حضور نمایندگان آنها در هر دو رشته استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: با این وجود نسبت به کشورهایی که بر اساس بررسی عملکرد حداقل 10 ساله‌ای که صورت گرفته است مشخص شده مثلاً در رشته قرائت در آن کشور زیرساختی وجود ندارد و یا با سبک‌های دیگر مشغول فعالیت هستند، قرار شد، امسال اصراری بر اعزام نماینده در هر دو رشته از آن کشورها نداشته باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از کشورها به این دلیل که اسلامی نیستند، فاقد دستگاه‌های قرآنی رسمی هستند یا اسلامی هستند اما مانند جمهوری اسلامی ایران یا برخی دیگر از کشورها وزارت اوقاف یا سازمان دیانت و یا مجموعه‌ای که متولی کارهای قرآنی کشور باشند، ندارند، قرار شد اگر نمایندگانی از آن کشور توسط تشکل‌های اسلامی و مجامع قرآنی مسلمانان معرفی می‌شود، حتماً فایل صوتی این افراد را بررسی کنیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اذعان کرد: اجازه حضور این افراد در صورتی که تأییدیه فنی را دریافت کردند، صادر خواهد شد. این موارد برای این است تا شاهد حضور برخی از افراد که صلاحیت فنی لازم برای حضور در مسابقات را ندارند، نباشیم.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلاً گفته شده است این مسئله در راستای بالا بردن سطح کیفی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران است و در واقع رویکرد این دوره رویکردی کیفی خواهد بود.

captcha