5 میلیون نفر عضو بسیج دانش‌آموزی کشور هستند
کد خبر: 3681453
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

5 میلیون نفر عضو بسیج دانش‌آموزی کشور هستند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: بیش از 5میلیون دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، علی صابرماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور امروز، 23 دی‌ماه اظهار کرد: طرح شهید بهنام محمدی، مدرسه، خانه و مسجد را به هم پیوند می‌دهد ما باید هویت دینی، انقلابی دانش‌آموزان را در این 3 موضوع پیدا کنیم.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: بیش از 5میلیون دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی کشور است.
وی یادآور شد: رویش روحیه انقلابی و بسیجی در جوانان ما قابل لمس است.
همچنین، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این تعداد در قالب 900 حلقه صالحین در برنامه‌های قرآنی و بصیرت افزایی و اخلاقی فعالیت می‌کنند.
هادی زارع‌پور بیان کرد: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، روحیه سلحشوری، ارتقای معرفت دینی، عرصه‌های اطلاع‌رسانی و غنی سازی اوقات فراغت، ولایت مداری، شجاعت و فداکاری مفاهیمی بود که در حلقه‌های صالحین مطرح می‌شد.
رئیس ستاد راهیان نور استان خاطرنشان کرد: در سال جاری که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم جامعه هدف بودند در مرحله اول تاکنون تعداد 7 هزار و 126 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در قالب 21 کاروان از منطق عملیاتی جنوب دیدن کردند و اعزام مرحله دوم اردوها از اوایل بهمن آغاز می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: درس آمادگی دفاعی به میزان 2 ساعت برای دانش‌آموزان پایه نهم در هر کلاس و به میزان 3 ساعت برای دانش آموزان پایه دهم تدریس می‌شود که 12 نمره آن کتبی و 8 نمره عملی می‌باشد که نمره عملی براساس آیتم‌هایی مانند میدان تیر –داهیان نور – کلاس‌های عملی آموزشی قطب نما و اخترشناسی لحاظ می‌گردد.
وی گفت: بیش از 98 هزار نفر دانش‌آموز در واحدهای بسیج دانش‌آموزی استان فعالیت دارند.

captcha