لزوم توجه به قشر نیازمند قرآنی و رفع مشکلات آنان
کد خبر: 3681461
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳

لزوم توجه به قشر نیازمند قرآنی و رفع مشکلات آنان

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس مرکز خدمات قرآنیان مشهد در دیدار با مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت دو ساله این مرکز به اهمیت بحث معیشتی قرآنیان و خانواده آنان و ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه جهت رفع مشکلات آنان پرداخت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست هم‌اندیشی مرکز خدمات قرآنیان مشهد مقدس با مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محل این اداره‌کل برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی سلطانی، رئیس مرکز خدمات قرآنیان مشهد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت دو ساله این مرکز به اهمیت بحث معیشتی قرآنیان و خانواده آنان و ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه جهت رفع مشکلات آنان پرداخت.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری جهت انجام امور خدماتی به قرآنیان نیازمند به‌وجود موانعی در این زمینه همچون کاهش 60 درصدی بودجه سال 97 و اختصاص این بودجه در زمینه فعالیت‌های نرم‌افزاری از قبیل برگزاری دوره‌های تربیتی و آموزشی، برگزاری همایش‌ها و محافل و مراسم‌های تجلیل و مسابقات اشاره کرد و نیز با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های سخت‌افزاری موانع عدیده‌ای وجود دارد، گفت: از هرگونه معبر قانونی در زمینه یاری رساندن به افراد نیازمند قرآنی استفاده خواهیم کرد.
همچنین در این جلسه مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به مهجوریت قرآن و قشر قرآنی، عنوان کرد: در دیگر کشورهای اسلامی، قرآنیان از شأنیت اجتماعی بالایی برخوردار هستند و به خوبی حمایت می‌شوند و ما نیز بایستی در جهت توسعه و اعتلای علوم و فرهنگ قرآنی گام‌های جدی در این خصوص برداریم.
ابراهیم الهی
captcha