ششمین شب خاطره دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3681489
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

ششمین شب خاطره دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: ششمین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان سرافراز عملیات کربلای 4 و 5، با حضور جمعی از یادگاران 8 سال جنگ تحمیلی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدتقی محمدیان، رئیس حوزه هنری استان، امروز گفت:داشت: ششمین شب خاطره دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان سرافراز عملیات کربلای 4 و 5، با حضور جمعی از یادگاران 8 سال جنگ تحمیلی در تبریز برگزار می‌شود.

وی، افزود: این ویژه برنامه روز چهارشنبه 27 دیماه ماه جاری راس ساعت 18 در محل سالن شماره یک مجتمع فرهنگی سینمایی قدس حوزه هنری استان رگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه به همراهی جمیع نهادهای فرهنگی و با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا، یادگاران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، مسئولان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدیان افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن که با دفاع مقدس و مقاومت حیرت‌انگیز رزمندگان دلاور اسلام به نقطه درخشش الهام بخش ملت ایران تبدیل شد، حاوی ابعاد خیره‌کننده و زوایای آموزنده‌ای است که هر یک می‌تواند زمینه‌های عبور موفق میهن اسلامی از چالش‌های فراروی کشور را تضمین کند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در ادامه به ماندگاری خاطرات رزمندگان اشاره کرد و گفت: آنچه این خاطرات را ماندگار می‌کند زبان هنر می‌باشد که باید در قالبی مناسب به مخاطب در کمترین زمان ممکن ارائه گردد و این خاطرات باید منبعی برای استفاده سایر رشته‌های هنری باشد و هنرمندان با حضور در این شب‌های خاطره می‌توانند طرح‌های اولیه‌ای برای خلق آثار هنری خود در تمامی زمینه‌های هنری به دست آورند.

وی، بیان خاطرات دفاع مقدس از زبان خاطره گویان علاوه بر تکریم رزمندگان در ثبت تاریخ شفاهی و خلق آثار ادبی در زمینه ادبیات پایداری می تواند موثر واقع شود.

captcha