دوره آموزش تخصصی ستایشگران اهل‌بیت(ع) در اهواز برگزار شد
کد خبر: 3681508
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

دوره آموزش تخصصی ستایشگران اهل‌بیت(ع) در اهواز برگزار شد

گروه اجتماعی: دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) در اهواز پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 دی‌ماه در این شهرستان برگزار شد.

بهمن زکوی، مسئول واحد تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) اهواز ویژه سطح‌بندی، پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 دی‌ماه در این شهرستان برگزار شد.

وی گفت: نوبت دیگر این دوره 28 و 29 دی‌ماه برگزار خواهد شد. رضا شیعه‌زاده، سید احمد امام، احمد طرفی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده و مصطفی حسن‌زاده مدرسان این دوره هستند.

دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) اهواز برگزار شد(آمــاده)

زکوی اظهار کرد: در این جلسات اصول و فنون مداحی، ادعیه‌خوانی، تاریخ اسلام و تاریخ شیعه به مداحان آموزش داده می‌شود و در پایان این دوره برای شرکت‌کنندگان گواهی صادر می‌شود.

مسئول واحد تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه این دوره به نوعی سطح‌بندی مداحان است، توضیح داد: این سطح‌بندی از مداح سطح 3 (مبتدی) شروع می‌شود، سطح 2، سطح 1، ذاکر، ستایشگر استانی، پیرغلام و ستایشگر ملی به ترتیب سطوح بالاتر است.

دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) اهواز برگزار شد(آمــاده)

وی گفت: برای تعیین سطح مداحان آزمون‌هایی از آنها در زمینه ادعیه‌خوانی، اصول و فنون مداحی و همچنین قرائت قرآن(روخوانی، رونخوانی و تجوید) گرفته می‌شود و در صورتی که مداحان نیازمند شرکت در دوره‌های آموزشی باشند، دوره‌های مورد نیاز برای آنها برگزار می‌شود و مداحان امکان ارتقا به سطوح بالاتر را دارند.

captcha