مجموعه عرفانی «پر رمز و راز» را خوشنویسی می‌کنم
کد خبر: 3681538
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
نیکنام،خوشنویس:

مجموعه عرفانی «پر رمز و راز» را خوشنویسی می‌کنم

گروه هنر: یک خوشنویس گفت: در حال کار به روی مجموعه‌ای با عنوان «پر رمز و راز» هستم که در آن کلام وحی و جملات عرفانی را روایت می‌کنم.

مجموعه‌ای عرفانی «پررمز و راز» را خوشنویسی می‌کنم

داود نیکنام، هنرمند خوشنویس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره کارهای اخیر خود چنین اطلاع‌رسانی کرد: هم اکنون در حال کار به روی مجموعه‌ای تحت عنوان «پررمز و راز» هستم. در این کار سعی دارم به جملات غنی و عرفانی بپردازم. به این منظور هم از کلمات وحی گرفته تا سخنان ائمه(ع) در قالب این مجموعه می‌گنجد.

وی افزود: کار به روی این مجموعه را از دو ماه پیش آغاز کرده‌ام و تا به امروز نیز 19 اثر خلق کرده‌ام. آثار مربوطه در این مجموعه جملاتی هستند که تا به امروز کمتر فرصت دیده شدن آن در هنر خوشنویسی فراهم آمده است. نکته دیگر این‌که در این مجموعه من سعی کرده‌ام به نوعی مروج هنر دینی و اسلامی نیز باشم.

این خوشنویس در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل ندارد به زودی نمایشگاهی برگزار کند، گفت: چندی پیش (آذرماه) نمایشگاهی برگزار کردم، برای همین فعلاً تصمیمی برای برگزار نمایشگاهی اختصاصی ندارم به ویژه که چنین نمایشگاه‌هایی نیاز به سرمایه دارد که معمولاً این هزینه‌ها به واسطه فروش تابلوها نیز برگردانده نمی‌شود!

نیکنام در پایان گفت: نستعلیق را معجزه ایرانیان در خوشنویسی می‌دانم که بسیار به لحاظ کاربردی در کتابت قرآن مؤثر است، بنابراین اگر بتوانیم این خط را در دنیا تبلیغ کنیم می‌توانیم در درازمدت این خط ایرانی را در کتابت قرآن جهانی کنیم.

captcha