اجرای طرح «تفسیر نور» و «سه‌شنبه‎های مهدوی» در دانشگاه آزاد خرم‌آباد
کد خبر: 3681562
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

اجرای طرح «تفسیر نور» و «سه‌شنبه‎های مهدوی» در دانشگاه آزاد خرم‌آباد

گروه فرهنگی: به‌همت کانون بشراء دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد طرح «تفسیر نور» در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار می‎شود. اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی، برگزاری کارگاه مهدویت، ارائه مشاوره به دانشجویان، قرائت روزانه قرآن‌کریم و مسابقات کتابخوانی نیز از دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در کانون فرهنگی و هنری بشراء دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌های محوری دانشجویان جذب فعالیت‌های کانون شوند.در این راستا هر سال در ایام تعطیلات تابستان برنامه‌ریزی منسجم برای معرفی کانون فرهنگی و هنری به عموم دانشجویان به‌ویژه دانشجویان جدید الورود اجرایی می‌شود.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، نشست‌های بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی و برنامه‌های خلاقانه در صدر فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری دانشگاه قرار دارد.
ازجمله اهداف این کانون فرهنگی و هنری می‎توان به فراهم شدن بستری برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم، زمینه‌سازی جهت تشویق فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشجویان و ایجاد انگیزه، پژوهش در مسائل فرهنگی در بین دانشجویان و همچنین نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت اشاره کرد.
برگزاری برنامه‌های دینی و قرآنی، تئاتر، برپایی نمایشگاه و کارگاه با موضوعات اجتماعی همچون روابط دختر و پسر، دوره‌های مشاوره‌ای و همچنین برنامه‌ریزی در حوزه خوابگاه دانشجویی از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هنری دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد است همچنین به‌همت این کانون فرهنگی و هنری از ابتدای سال‌تحصیلی تاکنون طرح «تفسیر نور» در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار می‏شود.
از دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی و هنری دانشگاه می‎توان به برگزاری چند دوره اردوهای زیارتی برون استانی چون قم، جمکران و مشهد مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف، اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی، پاسخ‌گویی به مسائل اعتقادی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری کارگاه مهدویت، ارائه مشاوره به دانشجویان، شب شعرخوانی، قرائت روزانه قرآن‌کریم و مسابقات کتابخوانی اشاره کرد که این برنامه‌ها با استقبال خوبی از طرف دانشجویان این دانشگاه مواجه بوده است.
همچنین تلاش برای برطرف کردن شبهات، ترویج فرهنگ حیا و عفت برای اقشار مختلف دانشگاه، نهادینه‌سازی فرهنگ‌های غنی چون ایثار و شهادت و حجاب و عفاف و الگوسازی مناسب برای نسل جوان از دیگر برنامه‌ها و رویکردهای کانون فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد خرم‌آباد است.

captcha