همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3681564
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز از برگزاری همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رجب ایزدی، رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز از برگزاری همایش ملی «قانون اساسی و دولت مشروطه در ایران» در 25 بهمن ماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این همایش تا 25 دی ماه فرصت دارند مقالات خود را به آدرس اینترنتی http://iacl.ir/site ارسال کنند.
 
وی با اشاره به اهداف این همایش گفت: ایجاد بسترهای لازم در گسترش و پیشبرد علمی حقوق اساسی در ایران در کشور با هدف تلاش در ایجاد ارتباط بین اندیشه‌ها و اندیشمندان دانشگاه و ارگان‌های ذیربط و بهبود روش‌های اقدام نهادهای عمومی مبتنی بر آموزه‌های حقوق عمومی بطور عام و حقوق اساسی بطور خاص و استفاده از آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی در افزایش توان کشور بمنظور اطمینان از دستیابی به اهداف دانش حقوق اساسی است.
 
ایزدی، در خصوص محورهای اصلی این همایش افزود: مشروطه ایرانی و نظریه دولت، مبانی اجتماعی و سیاسی قانون اساسی مشروطیت، اقتصاد سیاسی و حقوق عمومی اقتصادی مشروطه، تحلیل تاریخی قانون اساسی مشروطه، قانون اساسی مشروطه و رهیافت‌های حقوق تطبیقی و قانون اساسی مشروطه، تنظیم قدرت و تفکیک قوا از جمله محورهای اصلی این همایش است.
 
به گفته وی قانون اساسی مشروطه، حقوق و آزادی‌ها، قانون اساسی مشروطه و حاکمیت قانون، قانون اساسی مشروطه و مساله مردم سالاری، قانون اساسی مشروطه و انجمن‌های محلی و چالش‌های حقوقی و عملی قانون اساسی مشروطه از دیگر محورهای آن است.
 
رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: شرکت در پنل‌ها و نشست‌های تخصصی جانبی همایش، ارائه گواهینامه تخصصی، استفاده از دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف با اهدای گواهینامه تخصصی-آموزشی، دریافت لوح تقدیر برای مقالات و پژوهش‌های برتر و -... از دیگر مزایا و برنامه‌های جنبی این همایش است.
 

captcha