اجرای طرح «نیک» در مهدکودک‌های البرز
کد خبر: 3681575
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

اجرای طرح «نیک» در مهدکودک‌های البرز

ا گروه فرهنگی: مدیرکل بهزیستی البرز گفت: امسال 240 مربی مهدکودک این استان در راستای ترویج فرهنگ نماز در قالب طرح «نیک» آموزش می‌بینند.

داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: بخشی از کارکرد سازمان بهزیستی البرز به ارائه خدمت به افراد آسیب دیده جسمی و اجتماعی مربوط می شود و بخش دیگی از این کارکرد در حوزه اقدامات پیشگیرانه است.
وی افزود: ترویج قرآن و آموزه‌های دینی یکی از قدرتمندترین ابزارهای پیشگیرانه است و هرنوع فعالیت دینی می‌تواند در جهت کاهش، ساماندهی و اصلاح آسیب‌دیدگان اجتماعی اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.
این مسئول بیان کرد: با توجه به ضرورت گسترش تعالیم دینی در جامعه، بهزیستی البرز نیز در کلیه مراکز توان بخشی و پیشگیری این استان برنامه‌های مذهبی متنوعی را اجرا می‌کند.
بیات‌نژاد گفت: همچنین در کلیه مهدهای کودک این استان، واحدهای آموزشی اخلاق و احکام اسلامی تدریس می‌شود چرا که آشنایی با مفاهیم دینی باید از همان دوران کودکی در وجود افراد نهادینه شود و در واقع 70 درصد شخصیت اعتقادی افراد در این دوران شکل می‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه به اجرای طرح نیک در این استان اشاره و ابرازکرد: ایجاد انس و علاقه به مفاهیم دینی، ارتقای سلامت معنوی کودکان با تاکید بر نماز از اهداف اجرای این طرح در مهدهای کودک است که بر اساس آن سال گذشته 120 مربی با گذراندن دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی با شیوه‌های انس دادن کودکان به نماز آشنا شدند.
وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده امسال 240 مربی با همکاری حوزه‌های علمیه و ستاد اقامه نماز استان در قالب اجرای طرح نیک آموزش می‌بینند.

 

captcha