شرکت طلاب ۶۸ ملیت در جشنواره بین‌المللی طوبی/ تقدیر از برگزیدگان در اختتامیه
کد خبر: 3681629
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

شرکت طلاب ۶۸ ملیت در جشنواره بین‌المللی طوبی/ تقدیر از برگزیدگان در اختتامیه

گروه معارف: در هفتمین جشنواره بین‌‌المللی فرهنگی طوبی، پنج هزار و 817 اثر از طلاب 68 ملیت به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌‌المللی فرهنگی طوبی، ظهر امروز، 23 دی ماه در مشهد برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه(ص) مشهد، اظهار کرد: امروزه با توجه به عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف هنر و روش‌های مختلف تبلیغ و انعکاس اخبار در جهان، ما نیز ناگزیریم به این روش‌های جدید مجهز شویم و در مقابل بی فرهنگی‌هایی که در جامعه جهانی رواج یافته است، بایستیم.
وی با تأکید بر اینکه هنر یکی از پایگاه‌های ارزشمند تبلیغ معارف دینی بوده و خواهد بود، ادامه داد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب، تبلیغ سنتی نمونه و بدیل ندارد، ولی کافی نیست.
مهدوی مهر با اشاره به این که هنر در عرصه‌های مختلف از جمله نقاشی، عکس، گرافیک، خط، تذهیب و ... توانسته مخاطبانی را جذب و پیام‌هایی را به آنان منتقل کند، افزود: هنر از همین باب دارای اهمیت ویژه‌ای است. خداوند نیز برای تعامل با بندگان و همچنین رساندن پیام خود به آنها از همین هنر استفاده کرده است.
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه(ص) مشهد بیان کرد: هنرنمایی خداوند در جلوه‌های مختلف نظام هستی این پیام را به همراه دارد که باید در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کنیم تا در هر حوزه پیامی برای مخاطبان داشته باشیم.
وی با اشاره به برگزاری چندساله جشنواره فرهنگی _ هنری طوبی، گفت: با همت و تلاش طلاب هنرمند هر روزه شاهد جلوه‌های ویژه‌‌تری در حوزه فرهنگ و هنر هستیم که یکی از همین جلوه‌های ویژه، آمار بالای آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره طوبی است.
همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسین مرادی، دبیر جشنواره بین‌المللی طوبی، با اشاره به اینکه امسال این جشنواره با شعار وحدت امت اسلامی در پرتو عقلانیت دینی برگزار شده است، اظهار کرد: این جشنواره به‌همت معاونت فرهنگی و تربیتی المصطفی(ص) برنامه‌ریزی می‌شود.
وی با بیان این که این جشنواره در 31 رشته در سه گرایش مدیریت فرهنگی، مدیریت رسانه و فرهنگ تبلیغی برگزار شده است، ادامه داد: در این جشنواره پنج هزار و 817 اثر از طلاب 68 ملیت به دبیرخانه ارسال شد و با طی سه مرحله داوری، 26 ملیت از 68 ملیت شرکت‌کننده، حائز نفرات اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر شدند.
مرادی با اشاره به اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان 140 نفر حائز رتبه برتر شدند، ابراز کرد: 32 نفر از این تعداد از نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) مشهد و بقیه برگزیدگان از نمایندگی‌های داخل و خارج از کشور بوده‌اند.
دبیر جشنواره بین‌المللی طوبی با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد خوبی برگزار شد و نسبت به جشنواره‌های قبلی پیشرفت‌های خوبی داشته است، یکی از پیشرفت‌های جشنواره طوبی نسبت به جشنواره های قبل را برگزاری اولین اختتامیه در جوار حرم مطهر رضوی دانست و عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی برای برگزیدگان این جشنواره یکی دیگر از پیشرفت‌های مطرح شده است، همچنین آثار نفرات برتر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در ادامه این اختتامیه حجت‌الاسلام رضا شاکری، معاون فرهنگی، تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه(ص) مشهد با اشاره به نامه حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، به رهبر معظم انقلاب ادامه داد: حجت الاسلام قرائتی در نامه‌ای که به رهبری نوشته بودند به این مطلب تأکید کردند که همه طلاب اعم از ایرانی و غیر ایرانی و چه زن و یا مرد باید در کنار آموزش‌های رسمی خود، مهارت‌ها و هنرهایی را نیز یاد بگیرند.
شاکری با تأکید بر اینکه هر طلبه باید با یک هنر آشنا باشد، افزود: رهبری نیز بر این مطلب تأکید کرده، این ایده را پسندیدند و آن را برای آموزش به تمام حوزه‌های سطح کشور ابلاغ کردند.
وی با بیان این که هر طلبه یک هنر، فقط شعار نیست، عنوان کرد: این یک واقعیت و حقیقت است، طلاب بهره‌های فراوانی از دانش‌های مختلف می‌برند، اما باید در کنار آن از هنر نیز بهره‌مند شوند.
معاون فرهنگی، تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه(ص) مشهد با اشاره به اینکه ترکیب دانش و محتوا با هنر می‌تواند تأثیر بسزایی در رسالت طلاب المصطفی(ص) داشته باشد، ادامه داد: نعمتی که خداوند به شما داده است می تواند در ایفای رسالت شما نقش آفرینی مهمی داشته باشد که باید این موهبت و نعمت الهی را تعالی بخشید.

وی ادامه داد: باید با آموزش، این نعمت الهی را ارتقا ببخشیم، لذا در جامعه‌المصطفی(ص) مرکزی به عنوان آموزش‌های کاربردی، مهارتی وجود دارد و طلاب می‌توانند استعدادهای خود را بسنجند و در جهت ارتقای آن تلاش کنند تا هر چه بیشتر شاهد شکوفایی و فعلیت آن استعدادها باشیم.
شاکری با بیان اینکه طلاب نباید فقط به مهارت‌هایی که دارند اکتفا کنند، تصریح کرد : طلاب باید خود به استقبال دیگر مهارت‌ها و هنرها بروند و بتوانند الگوهای برای بقیه باشند و در نهایت، ظرفیت طلاب به فعلیت برسد.
معاون فرهنگی، تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه(ص) مشهد با تأکید بر اینکه رسالت طلاب، رسالتی جهانی است، گفت: شما سفیران اهل بیت(ع) و ستارگانی هستید که باید با نور وجود خود انسان‌ها را هدایت و جامعه جهانی را از جهالت نجان دهید.
وی با اشاره به وضعیت امروز جهان، اظهار کرد: امروزه دنیا به سمت و سویی درست حرکت نمی‌کند اما تشنه معارف الهی است لذا طلاب باید به همه وادی‌ها ورود پیدا کرده، هنرمندانه و جذاب عمل کنند تا جامعه جهانی همه جذابیت‌های کاذب را رها کرده و به سوی معارف الهی جذب شود.
شاکری اظهار کرد: جامعه جهانی در مباحث خانواده، سبک زندگی، تربیت فرزند و... نیازمند معارف ناب الهی است؛ طلاب باید در همه عرصه‌ها ماهرانه عمل کنند و با تلفیق این عرصه‌ها با هنر، رسالت بزرگ خود را در جامعه جهانی به انجام برساند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از برگزیدگان جشنواره فرهنگی، هنری طوبی تقدیر شد.

captcha