هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در سمنان برگزار می شود
کد خبر: 3681799
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در سمنان برگزار می شود

گروه فرهنگی: دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نماز مجموعه عبادات را شامل می شود، گفت: هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، ابراهیم پورتقی،دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز 24 دی با اشاره به اینکه فریضه معنوی نماز در روحیات و عملکرد افراد نقش بسزایی دارد و باعث می‌شود افراد در همه امور وظایف خود را خالصانه و صادقانه انجام دهند افزود: درهمین راستا باید در زمینه نشر این روحیه معنوی در بین افراد تلاش مضاعف داشته باشیم.

 وی اقامه نماز را یکی ازراه های عبودیت خداوند دانست و افزود: بزرگترین درس خلقت و عبودیت نمازبوده که سرچشمه بصیرت مردم است.

پور تقی با تاکید بر اینکه دوری از نماز یکی از عوامل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی است ادامه داد: باید به نقش نماز، این فریضه واجب و الهی در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

 دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در ادامه از برگزاری هفت جشنواره فرهنگی هنری با موضوع نماز در این استان خبر داد و یاداور شد: این جشنواره ها تا پایان سال در شهرستان های مختلف استان سمنان برگزار می شود.

 وی افزود: شعر دوبیتی در میامی، نقاشی در شاهرود، عکس در مهدیشهر، انشاء نویسی در آرادان، کتابت و خوشنویسی چهل حدیث در دامغان، داستانک در گرمسار و فیلم ١٠٠ ثانیه ای در سرخه برگزار می شود.

 پورتقی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ نماز در جامعه و به خصوص در بین جوانان و نوجوانان متذکر شد: ارتقای سطح آگاهی های دینی، ارتقای سطح دانش عمومی از مفاهیم و مبانی نماز و ترویج و گسترش فرهنگ نماز از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

 دبیرشورای اقامه نمازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با تاکید بر اینکه باید از تمام فرصت ها حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز و ارزش‌های دینی و الهی و تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان کرد افزود: این جشنواره ها هم اکنون در این شهرستانها در حال برگزاری بوده و نتایج آن تا پایان سال مشخص و برترین ها تجلیل می شوند.

منبع: خبرگزاری شبستان

captcha