روستای «رمین» برگزیده جشنواره کتابخوانی کشور شد
کد خبر: 3681848
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

روستای «رمین» برگزیده جشنواره کتابخوانی کشور شد

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: باشگاه «با بال‌های کتاب، در آسمان دانایی» روستای رمین چابهار در دومین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور به عنوان باشگاه برگزیده شایسته تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روزنامه سیستان و بلوچستان، معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: آیین اختتامیه دومین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور روز گذشته در باغ کتاب تهران برگزار شد که در آن، باشگاه «با بال‌های کتاب در آسمان دانایی» روستای رمین چابهار به عنوان باشگاه برگزیده شایسته تقدیر شد.
مرتضی سلطانی نژاد افزود: در این جشنواره از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار نیز به عنوان نهادی فعال در جذب باشگاه‌های کتاب‌خوانی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.
وی با بیان این که چابهار با بیش از 25 باشگاه کتاب‌خوانی در استان و کشور پیشتاز است، ادامه داد: رمین، روستای برتر کتاب و کتاب‌خوانی کشور است که در سال 93 به عنوان روستای برتر کتاب کشور معرفی شد، در سال 94 نیز طرح کتاب دار این روستا از میان 800 طرح کشوری در جمع 10 طرح برتر دوستدار کتاب انتخاب ‌شد.
گفتنی است، عبدالحکیم بهار، نویسنده و شاعر خوش ذوق این روستا به دلیل علاقه زیادی که به کتاب و کتاب‌خوانی دارد یکی از اتاق‌های خانه خود را به کتابخانه محلی تبدیل کرده که با استقبال زیاد مردم مواجه شده و به عنوان طرح برتر دوستدار کتاب معرفی شده است.

captcha