بهداشت و درمان از مهمترین اولویت های ثبت وقف جدید در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3681855
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

بهداشت و درمان از مهمترین اولویت های ثبت وقف جدید در خراسان‌شمالی

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گقت: هم اکنون ثبت وقف جدید در حوزه بهداشت و درمان در اولویت های استان قرار دارد.

حجت الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: هم اکنون نیازهای استان در حوزه های متفاوت شناسایی شده و مشاوره ها برای ثبت وقف جدید در منطقه به این سمت سوق داده می شود.

وی بهداشت و درمان، علم و فناوری در راستای حمایت از نخبگان، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش آموزان، ازدواج جوانان، مباحث فرهنگی و قرآنی و حوزه‌های علمیه را از مهمترین اولویت های ثبت وقف جدید در استان برشمرد.

رئوف سید نژاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 57 وقف جدید با ارزش ریالی 25 میلیارد ریال در این منطقه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی یادآورشد: وقف های جدید امسال برای ساخت خانه عالم، مسجد، حسینیه، عزاداری امام حسین (ع)، کمک به ازدواج جوانان، برپایی اعیاد مختلف ائمه اطهار(ع) و دارو درمان به ثبت رسیده است.

رئوف سید نژاد خاطرنشان کرد: یکی از وقف‌های جدید مربوط به شهرستان مانه و سملقان بوده که خانمی منزل مسکونی 200 متری خود را برای دارو و درمان افراد نیازمند به نام برادر شهیدش وقف کرده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون 65 درصد موقوفه های استان برای عزاداری سید الشهدا(ع) به ثبت رسیده که باید تلاش شود تا وقف های جدید متناسب با نیاز استان و مشکلات روز به ثبت برسند.

captcha