کاهش 50 میلیمتری باران در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3681863
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

کاهش 50 میلیمتری باران در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارندگی در این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، فرمان فرامین، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 24 دی‌ماه اظهار کرد: میانگین بارش استان در سال زراعی جاری 81 میلیمتر بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 131 میلیمتر بارش باران ثبت شده است.
وی تصریح کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری در لیکک 118، سی سخت 91، یاسوج 78.9، دهدشت 87.4، دوگنبدان 57.5 و امامزاده جعفر 53.2 میلیمتر گزارش شده است.
فرامین ابراز کرد: خروجی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد در 72 ساعت آینده جو استان کهگیلویه و بویراحمد پایدار، آسمان نیمه ابری همراه با افزایش ابر خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند بارندگی‌ها در این استان بر تشکیل کارگروه مخاطرات برای مدیریت مصرف و نگهداری از آب تأکید کرد.
یادآور می‌شود، کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

منبع: ایرنا

captcha