راه‌اندازی خانه سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3681871
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

راه‌اندازی خانه سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی خانه سازمان‌های مردم نهاد در استان خبر داد و گفت: این خانه بعد از ۱۴ سال تعطیلی مجدد فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز، 24 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد سال 82 تاسیس اما بعد از مدتی تعطیل شد که راه اندازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت.
وی سازمان‌های مردم نهاد را بازوی اجرایی بین دولت و مردم دانست و افزود: با توجه به ضرورت تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد فعال استان با کمک تعدادی از این سازمان‌ها و یکی از دستگاه‌های اجرایی این خانه بزودی در استان راه اندازی و فعال می‌شود.
حجت الاسلام میرمحمدی ابراز کرد: ضروری است سازمان‌های مردم نهاد با هم اندیشی و تعامل بیش از پیش نسبت به مسائل و مشکلات فراروی استان آشنا شوند زیرا خرد جمعی مهمترین ویژگی این مجموعه‌ها باید باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: توانمندی اعضای تشکل‌ها، برگزاری کارگاه‌های اموزشی، نظارت بیشتر بر سمن‌ها و ایجاد ارتباط با دستگاه‌های اجرایی از جمله اهداف راه اندای این خانه بوده است.
وی خواستار واگذاری امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به سازمان‌های مردم نهاد شد و عنوان کرد: مهمترین مشکل سازمان‌های مردم نهاد در این استان تک نفره و خانوادگی اداره کردن بوده زیرا مردم این استان هنوز از اهمیت کار گروهی واقف نیستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت 70 سازمان مردم نهاد با فعالیت در زمینه‌های مختلف در این استان خبر داد و تصریح کرد: بنا داریم با تشکل‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، عفاف و حجاب و حاشیه نشینی قرارداد منعقد کنیم.

captcha