راه‌اندازی پایگاه‌های حقوقی در مساجد البرز
کد خبر: 3681923
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

راه‌اندازی پایگاه‌های حقوقی در مساجد البرز

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز از راه اندازی پایگاه‌های مشاوره حقوقی در مساجد شهر‌های استان خبرداد و گفت: در حال حاضر مساجد جامع استان متولی اجرای این طرح هستند.

حجت الاسلام حمیدرضا ولی‌زاده، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: حضور حقوقدانان در مساجد و دادن اطلاعات حقوقی به مردم، سبب می‌شود که مسیر حقوقی یک پرونده به درستی طی شده و چنانچه مشکل حقوقی وجود داشته باشد توسط قشر حقوقدان برطرف شود.
وی افزود: وقتی در مساجد پایگاهی از مجموعه حقوقدانان وجود داشته باشد و ارشادات حقوقی که مردم لازم دارند ارائه شود مردم می‌توانند از اطلاعات حقوقی آنان استفاده نکنند و چه بسا یک مشاوره درست حقوقی راه پر پیج و خم دستگاه قضایی را کوتاه کند، زیرا بسیاری از طرح دعاوی، نتیجه ناآگاهی از مواد قانونی است.
این مسئول بیان کرد: با اجرای این طرح اولویت‌گذاری مسائل و مشکلات حقوقی در محلات با محور قرار دادن مساجد در دستور کار قرار دارد که این مهم زمینه پیشگیری از منازعات و آشنایی بیشتر مردم با امور حقوقی را فراهم می‌کند.
ولی‌زاده گفت: در حال حاضر با انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت فرهنگی دادگستری البرز مساجد جامعه استان متولی اجرای این طرح شده‌اند.

 

captcha