واکنش رسانه‌های کره شمالی به کتاب ترامپ
کد خبر: 3681927
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

واکنش رسانه‌های کره شمالی به کتاب ترامپ

روزنامه رسمی کره شمالی نوشت: «کتاب ضد ترامپ و توزیع گسترده آن نشان می‌دهد که او در سراسر جهان تحقیر شده است».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان توییت نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، علیه کره شمالی در پاییز گذشته به عنوان کتاب جدیدی تبدیل شد. ترامپ در آن زمان با اشاره به پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی گفته بود با «خشم و آتش» با این کشور برخورد خواهد کرد. «مایکل ولف» کتابی با عنوان «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» درباره ترامپ نوشت که مانند یک بمب سر و صدا ایجاد کرد. حال کیم جونگ اون از همین کتاب برای پاسخ دادن به تهدید ترامپ استفاده کرده است.

ترامپ و کیم درگیر سلسله‌ای از لفاظی‌ها شده بودند که جدیدترین آن روز پنجشنبه در روزنامه کره شمالی منتشر شد. این روزنامه انتشار کتاب ولف را دلیلی بر اثبات افزایش انتقادها علیه ترامپ در جامعه بین المللی دانست.

روزنامه رسمی کره شمالی نوشت: «کتاب ضد ترامپ و توزیع گسترده آن نشان می‌دهد که او در سراسر جهان تحقیر شده است». این روزنامه همچنین افزود: «کتاب ولف زوال سیاسی ترامپ را پیش‌بینی می‌کند».

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ همواره به دو کشور ایران و کره شمالی تحت عناوین متفاوتی توهین کرده است و مطمئناً این کتاب در تهران نیز خوانده شده است. رسانه دولتی ایران نیز در روز چهارشنبه با اشاره به کتاب ولف اعلام کرد ترامپ ثبات ندارد و جهان باید در مقابل تلاش او برای لغو توافق هسته‌ای ایران بایستد.

ای‌بی‌سی نیوز در انتهای گزارش خود نوشت: کتاب هایی مانند «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» نه تنها برای رئیس‌جمهور ضرر دارند، منافع ملی آمریکا را نیز به خطر می‌اندازند.
captcha