شناسایی شهید مجتبی کریمی همزمان با شهید جنگروی
کد خبر: 3681949
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

شناسایی شهید مجتبی کریمی همزمان با شهید جنگروی

گروه جهاد و حماسه: رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور از شناسایی شهید علی جنگروی و یکی دیگر از نیروهای لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) به نام مجتبی کریمی خبر داد.

شناسایی شهید مجتبی کریمی همزمان با شهید جنگروی

محمود تولایی، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره شناسایی شهید علی جنگروی عنوان کرد: در فروردین‌ماه سال 1380 تفحص‌هایی در مناطق عملیاتی عملیات کربلای 5 انجام شد و شهدایی که از این طریق کشف شدند، که طی همان سال در یادمان شهدای گمنام دانشگاه امام حسین(ع) به خاک سپرده شدند.

وی افزود: تفحص و خاکسپاری این شهدا پیش از شروع کار شناسایی شهدا از طریق DNA بود. در یک سال گذشته و پیش از تشخیص این شهدا، در ساختار یادمان محدوده دانشگاه امام حسین(ع) که در حال بازسازی بود شرایطی فراهم شد تا بتوانیم با اخذ مجوز شرعی لازم، از هشت شهیدی که پیکر آنها در این جا مدفون است نمونه تهیه کنیم.

رئیس انجمن ژنتیک ایران اظهار کرد: نمونه‌های گرفته شده با بانک نمونه‌های موجود از خانواده‌های شهدا مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت که طی شهریورماه سال جاری، شهید علی جنگروی مورد شناسایی واقع شد.

تولایی ادامه داد: شهید جنگروی از روی نمونه DNA مادر و برادرش مورد شناسایی قرار گرفت که طی اقداماتی رابطه مادر و فرزندی اثبات و اعلام شد.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: همزمان با شهید علی جنگروی، شهید مجتبی کریمی که از شهدای لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) بود نیز مورد شناسایی قرار گرفت. احراز هویت این شهید توسط مطابقت DNA شهید با مادر و خواهرش محقق شد. در هر دو مورد،‌ پدر شهدا مرحوم شده‌اند.

captcha