نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان اساسی است
کد خبر: 3681988
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان اساسی است

گروه معارف: رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه با اشاره به نقش و جایگاه خانواده به عنوان اولین کانون پرورش کودکان، گفت: خانواده در تربیت دینی فرزندان نقش اساسی دارد.

بتول محمدی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با تشریح و بررسی جایگاه خانواده در تربیت دینی فرزندان، گفت: نهاد خانواده به‌عنوان اولین کانون تربیتی کودکان مهم است.
وی با اشاره به نقش اساسی خانواده در امر تربیت دینی، افزود: با توجه به آیات و روایات تربیت فرزندان تکلیفی است که در گام‌های ابتدایی برعهده والیدن است و رشد و تعالی فرزندان نیز به ادای به موقع و درست این تکلیف توسط خانواده بستگی دارد.
نقش و جایگاه دین در سعادت فرزندان
محمدی اظهار کرد: تربیت دینی بستر مناسبی برای شکوفا شدن استعدادهای فرد از درون در مسیر اعتقادی و گرایشی فراهم می‌کند چراکه تعلیم دینی همان تقویت دین است.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه تصریح کرد: نقش و جایگاه دینداری در سعادت فرزندان مهم است.
وی افزود: دین، زندگی ما و سعادت دنیا و آخرت ما را تأمین می‌کند و ما این را باور داریم و باید آن را به فرزندان و جوانان خود منتقل کنیم.
محمدی در پایان تأکید کرد: دین‌داری واقعی موجب شکوفایی استعدادهای ما خواهد شد چراکه با دین‌داری می‌توانیم در روابط خانوادگی سازگاری و تفاهم بهتری داشته باشیم.

captcha